Betydelser i kritiken från utställningen

igbest

Trådstartare
Vad menas med "rör sig något underställt"

Vill ni se hela kritiken om det kan hjälpa så kan jag lägga ut den.

Sv: Betydelser i kritiken från utställningen

Jag fick något liknande i kritiken när jag ställde min whippet tidigare i våras. Jag tolkade det som att hunden inte har något bra driv bak utan lyfter upp bakbenet rakt upp när tassen har nått marken istället för att skjuta ifrån.

Att hunden trampar in med baktassarna under sin kropp och därmed kutar lite med ryggen, så har jag fått det förklarat för mig i alla fall. Är jag helt ute och cyklar får någon gärna rätta till mig ;)

borde betyda något i stil med att hunden inte riktigt sträcker ut steget "bakåt" med bakbenen, utan tar kortare steg och liksom längre fram under kroppen. ungefär som när hunden är rädd och stoppar svansen mellan benen och kutar ryggen, då blir det underställda rörelser.

Tack för era svar :)
Det var åt det hållet jag tänkte.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 070
Senast: Myrten
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 482
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
390
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 687
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka