Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag fick något liknande i kritiken när jag ställde min whippet tidigare i våras. Jag tolkade det som att hunden inte har något bra driv bak utan lyfter upp bakbenet rakt upp när tassen har nått marken istället för att skjuta ifrån.
Att hunden trampar in med baktassarna under sin kropp och därmed kutar lite med ryggen, så har jag fått det förklarat för mig i alla fall. Är jag helt ute och cyklar får någon gärna rätta till mig
borde betyda något i stil med att hunden inte riktigt sträcker ut steget "bakåt" med bakbenen, utan tar kortare steg och liksom längre fram under kroppen. ungefär som när hunden är rädd och stoppar svansen mellan benen och kutar ryggen, då blir det underställda rörelser.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.