Bettlöst, bomlöst, barfota och lösdrift

• Hästmänniskan
  • Trådstartare Trådstartare Nelsonshusse
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 42
  • Visningar Visningar 4 816
Sv: Bettlöst, bomlöst, barfota och lösdrift

Är van med traditionell hästhållning och upplever inte att folk ofta har problem med sina hästar pga detta. Jag har även ridit barbacka, barfota och i enbart grimma drivandes kor, galopperat i vinternatten med stjärnorna som sällskap och hoppat banhoppning utan att det varit det minsta konstigt. Mina hästar har stått/står i spilta, box och på lösdrift, med eller utan fri tillgång på grovfoder.

Jag utgår efter individen och användningsområdet hur den sköts och rids, allt annat är ren idioti oavsett vilken inriktning man har med sin ridning.

Sv: Bettlöst, bomlöst, barfota och lösdrift

Mkt bra skrivet! Jag har hästen på lösdrift (för att hon är en pillermaja som blir jobbig på box, JAG däremot föredrar stall), en bomsadel och en utan bom. För hennes del funkar vilket som. Hon har skor på fötterna för att hon behöver det. Gick barfota då jag köpte henne (och det hade ju varit billigt och bra om hon kunnat gå utan) och hon var enormt öm i sina fötter så skor var ett måste.

Liknande trådar

Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och... 15 16 17
Svar
335
· Visningar
47 230
Senast: Efwa
·
Hästvård Jag har bokat tid hos veterinär självklart, skulle dock gärna få hjälp att spåna lite kring detta innan besöket. Bakgrund: Två... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 119
Senast: skuggi
·
L
Hästvård Har ni era hästar barfota eller skodda? jag har mina barfota, båda går på lösdrift och rids för tillfället inte, stoet är dräktigt och... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
11 031
Senast: Equileja
·
Hästvård Welsh, 3 år. Plattfotad. Gått oskodd fram till 1½ års ålder då vi blev tvugna att sko en period pga påfruset knäggel och han fick... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 438
Senast: juvelen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka