Linda_A
Trådstartare
Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling och den är ju oftast enklast möjliga. När jag köpte min häst hade hon ett tredelat tränsbett med fasta ringar och den enda förändring jag gjorde var att jag köpte ett som var 11.5 istället för 10.5 då det ursprungliga var lite kort. Det jag köpte var från Hööks och tror det kallades Gold Medal, verkar inte finnas kvar. Upplever det som lite tjockare än många bett som jag ser i affärerna nu, men jag har alltid trott att tjockare är snällare. Fast för lite plats är väl inte bra heller? Gjorde ett quiz på Fagers sida och alla förslagen såg väldigt smala ut, så det fick mig att fundera på om jag kanske border byta?
Jag vill hålla det så enkelt och snällt som möjligt, men det finns saker i kontakten som skulle kunna förbättras. En del är absolut mitt fel, jag kan bli stum i handen. Men jag upplever också att när jag försöker höja kraven på arbete så har Barka en tendens till att antingen försöka rycka tyglarna ur handen på mig eller springa undan jobbet.
Jag vill hålla det så enkelt och snällt som möjligt, men det finns saker i kontakten som skulle kunna förbättras. En del är absolut mitt fel, jag kan bli stum i handen. Men jag upplever också att när jag försöker höja kraven på arbete så har Barka en tendens till att antingen försöka rycka tyglarna ur handen på mig eller springa undan jobbet.