Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hejsan, vet inte riktigt om tråden ligger rätt men jag undrar om någon vet en bra faktabok om bett? Skulle vilja lära mig mera om massor utav olika bett!
Jag känner inte till någon på svenska, men bl.a. dessa finns på engelska:
- "The complete book of bits and bitting" av Elwyn Hartley Edwards
- "The Allen illustrated guide to bits and bitting" av Hilary Vernon
Den första av dem är mer djupgående när det gäller funktionen av olika bett, men den andra innehåller väldigt många bilder på olika typer av bett även om inte alla förklaras i text.
Inte böcker, men väl hemsidor som jag kan tipsa om är:
Slutligen kan jag rekommendera en svensk dvd som heter "Betsling" där hästtandläkaren Torbjörn Lundström medverkar. Uppenbarligen inte heller en bok, men väldigt informativ och bra.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.