Ruise

Trådstartare
Hejsan, vet inte riktigt om tråden ligger rätt men jag undrar om någon vet en bra faktabok om bett? Skulle vilja lära mig mera om massor utav olika bett!

Sv: Bettbok

Jag känner inte till någon på svenska, men bl.a. dessa finns på engelska:

- "The complete book of bits and bitting" av Elwyn Hartley Edwards
- "The Allen illustrated guide to bits and bitting" av Hilary Vernon

Den första av dem är mer djupgående när det gäller funktionen av olika bett, men den andra innehåller väldigt många bilder på olika typer av bett även om inte alla förklaras i text.

Inte böcker, men väl hemsidor som jag kan tipsa om är:

Sustainable dressage - The bridle and the bit

Betslingens grunder

Slutligen kan jag rekommendera en svensk dvd som heter "Betsling" där hästtandläkaren Torbjörn Lundström medverkar. Uppenbarligen inte heller en bok, men väldigt informativ och bra.:)

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på...
2
Svar
22
· Visningar
1 613
Senast: morgaine
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 280
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 579
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 728

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka