Mysaan
Trådstartare
Jag skulle sätta träns på Goldie häromdagen eftersom jag vill ha lite mer kontroll än man har i en vanlig grimma. Detta uppskattades inte av henne kan jag lova. För det första tog det tid innan jag fick på tränset hon var lite små rädd. När jag väl fick på det så tramsa hon med tungan hela tiden. Kunde inte ha grimskaftet i tränset utan fick ha grimman över på vår korta promenad.
Ska nu testa med ett bett som är mindre och 3 delat tänkte jag. TRodde inte hon skulle reagera eftersom hon måste haft träns på isg när hon blev inkörd hos travtränare. Så hur tycker ni? Ska jag fortsätta ha tränset under grimman på våra promenader eller ska jag helt enkelt skita i tränset och vänta med bett invänjningen ett tag till?
Ska nu testa med ett bett som är mindre och 3 delat tänkte jag. TRodde inte hon skulle reagera eftersom hon måste haft träns på isg när hon blev inkörd hos travtränare. Så hur tycker ni? Ska jag fortsätta ha tränset under grimman på våra promenader eller ska jag helt enkelt skita i tränset och vänta med bett invänjningen ett tag till?