Bett? (först!!)

Sv: Bett? (först!!)

Tredelat/tvådelat tränsbett, lösa ringar. Har ett m fasta ringar som jag haft på tävling nån gång åxå.

På kandaret har jag för tillfället en tredelad bridong m fasta ringar, och en ganska tjock stång (ihålig?) m normal tungfrihet och ga korta skänklar. + kinnkedja och skumrem.
Har även två- och tredelad bridong m lösa ringar, och 2 andra stänger.

när jag hoppar har jag vanligt tvådelat och när jag rider ut och tränar/tävlar har jag ett tredelat.

:) :p :rofl:

*kl*

Jag säger som jag brukar.... Moderator, varför hamnar aldrig mina trådar på förstasidan???:D:D:D

Varför hamnade den på förstasidan??:confused:

Jaa.. jag trodde jag var helt lost när jag såg att det var en vanlig tråd. :confused: :crazy:
Jag måste kollat på något annat och sen klickat någon annanstans tänkte jag :angel: men men :)

Jag använder tredelat eggbett på min häst när jag tävlar henne.
På en ponny jag brukade tävla hade jag ett tvådelat tränsbett med lösa ringar.. tror inte ens det var massivt om jag minns rätt..:crazy:

vanligt ledat tränsbett... två eller tredelat.. med fasta eller rörliga ringar

samma som när jag träna

(förra ponnyn)
hopp: pessoa
dressyr: 3-delat (inte så mkt annat tillåtet ju :D )

nuvarande häst har jag aldrig tävlat med de blir vanligt 3-delat hela tiden, både hopp&dressyr :D

Samma som hemma.

Dressyr; tvådelat tränsbett
Hopp; Tvådelat pelhambett

Vanligt tredelat i i tränsklasser och sen har jag en vippstång på kandaret.

Hur ser en vippstång ut??

Det är en kandarstång med rörliga skänklar:

573810.jpg

Jag håller fortfarande på att klura på vad som skulle passa min ponnys mun. Han älskar sitt supersmala raka mässingsbett men vanligt tredelat hatar han samma sak gällande tvådelat, vad finns de för andra bett som liknar rakt jag kan prova?
Jag har beställt ett super smalt(bridong) tredelat sonm jag ska prova.

Liknande trådar

Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
839
Senast: Fiorano
·
Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
684
Senast: Amanda_F
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hennes häst visar tydligt att den inte trivs med att ridas på bett. Men Amy Boysen vill börja tävla i dressyr – och då är kravet på bett...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
5 477
Senast: MiniLi
·
Dressyr Nu har nya TR kommit. Ser fram emot att tävla utan nosgrimma (om han vill vara tävlingshäst). Och jag ser fram emot att döma fler...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 879
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar