G
Gargoyl
Sv: betsessläpp och foder just nu!
Fasen, var du där o red... TÄNKTE åkt dit en sväng eftersom det tar max 10 min dit, men var seg efter maginfluensan i torsdags o stod och gnodde på nya stallet istället.... Hade varit så roligt att se er..
...om jag nu hade fattat vem som var du, men det hade jag kanske m tanke på de kommentarerna som du sa du fick
"Samlade familjepoäng" i söndags istället - inför nästa helg så jag får "familjepermis" o kan åka o titta på tävlingar hela söndagen istället..
var på kurs idag, fick såklart höra klagomål om pålles midja som vanligt
men jag fråga, VAD skall jag göra!
då sa hon (som de flesta vet vem det är eftersom ni vet vem jag skulle rida för)
att en häst skall minst ha 1kg ts per 100kg kroppsvikt som ni säger och min häst skall väga runt 300kg tycker jag men hon tippade på att han skulle väga 350 iii han väger 360 med måttbandet NU men det stämmer ju säkert inte men endå, 350kg låter lite mkt för en häst på 129mkh eller?
men det är väl individuellt antar jag.
men iaf hon tyckte att man bara skulle ge minimum så magen mår bra men inte mer till en bantande häst.
så runt 4-4,5kg MAX till min fetknopp alltså.
han får just nu 5kg men äter av sin kompis oxå.
det knäppa är att folk här på buke sagt att 5-6kg hö är alldeles för lite till min fetknopp, tror knappast det stämmer.
vi verkar ha väldigt bra hö med.
man kan ju lixom inte gämför hösilage givor med hö givor vilket vissa verkar göra.
och man kan inte gämför en islandshäst på 129 med en islandshäst på 150 det är endå en viss skillnad. den lilla ska INTE ha lika mkt som den stora.
suck...
Fasen, var du där o red... TÄNKTE åkt dit en sväng eftersom det tar max 10 min dit, men var seg efter maginfluensan i torsdags o stod och gnodde på nya stallet istället.... Hade varit så roligt att se er..
...om jag nu hade fattat vem som var du, men det hade jag kanske m tanke på de kommentarerna som du sa du fick
"Samlade familjepoäng" i söndags istället - inför nästa helg så jag får "familjepermis" o kan åka o titta på tävlingar hela söndagen istället..
Senast ändrad av en moderator: