Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Det luddiga är att jag inte vet exakt när hon fick fång. Hon gick konstigt när jag hämtade henne från betäckningen. men då longerade vi henne för att kolla på hennes hälta, och hon sprang på då. Dock halt båda bak. Då gick hon på bete. Men nacen och fettryggen kom då.
Sen började ju i dec-januari när hon hade jättesvårt att gå och veterinären bara trodde det berodde på sulömhet, så hon skoddes så småningom. Då fick hon hösilage, lucern, lite havre och betfor.
När det riktiga anfallet kom och hon bara låg (mars) åt hon hösilage, lucern, krafft, lite hvare och betfor.
Så jag tar självklart¨på mig att hon fick fång, jag gödde henne lite väl mycket. Men hon var väldigt ojämn i hullet. Smal över rumpa, revben och fet nacke, rygg. Och alla säger ju nu att det inte är proteinet de får fång av, vilket jag inte köper! jag har ju tryckt i hästen protein, jag tror både protein och stärkelsen kan orsaka fång.
Överviktiga hästar löper helt klart störst risk att få fång!
Hurvida protein är farligt för hästar beror på vilken form av protein de får! Kommer det ifrån grovfodret är det naturligt för hästen och därmed är det inte farligt i överkonsumtion.
Däremot protein som kommer ifån våra färdigfoder- spanmål är det farligare att överkonsumera.
Våra hästar är rena grovfoderomvandlare inga spanmålsförädlare.
Foder & Strö
alltså jag hoppas detta inte ses som "foderstat åt enskild häst" för det jag mest vill ha reda på är ju vad ni tycker om KRAFT MUSLI DET...
Hundavel & Ras Självklart. Men här gällde det ju en blandras, så det är knappast relevant att avelsvärdera några linjer. Och i det perspektivet känns...
Hundträning Jag bromsar med rösten och med skidorna/cykeln. Tycker dom förstår rätt fort, men försökte nog också välja vägar/spår där de kunde blåsa...
Hundavel & Ras Det kommer många flattar till start på C-prov och B-prov, men vart är dom när det är dags för A-prov? C-prov (WT eller MT på dummies)...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.