Betsa bänkskiva i kök

Elegant machinery

Trådstartare
Någon som har gjort det? Hur blev slutresultatet och hur pass hållbart är det? Kan tänka mig att vattnet runt diskhoar riskerar att göra det flammigt?

Har tröttnat på min gamla ekskiva i köket och funderar på vad det finns för alternativ.

Sv: Betsa bänkskiva i kök

Någon som har gjort det? Hur blev slutresultatet och hur pass hållbart är det? Kan tänka mig att vattnet runt diskhoar riskerar att göra det flammigt?

Har tröttnat på min gamla ekskiva i köket och funderar på vad det finns för alternativ.

Jag har inte gjort det men om jag skulle så antar jag att jag hade målat över allt efteråt med matt lack.

Svårt att lacka på en laserad yta.
vattenbets då möjligtvis, men är skivan inoljad sedan tidigare så går det inte, och oljebets kan du inte ha om skivan redan är inoljad, för då sjunker inte betsen in.
och sedan kan du i alla fall inte lacka.
tips, byt skiva och gör rätt från början.

Svårt att lacka på en laserad yta.
vattenbets då möjligtvis, men är skivan inoljad sedan tidigare så går det inte, och oljebets kan du inte ha om skivan redan är inoljad, för då sjunker inte betsen in.
och sedan kan du i alla fall inte lacka.
tips, byt skiva och gör rätt från början.

:crazy: Fast jag har mattlackat en byrå som var väloljad furu :o och den blev jättebra.

Och min panel i hallen laserades och lackades för att skyddas och det gick också bra. :o

Fast när jag funderar så hade jag nog vattenbaserat bets.

Äsch då, det var ju typiskt. Det hjälper inte att slipa ner den en bit och betsa sen? oljan kanske tränger djupare än så?

Jo, kan gå bra, men du måste nog ner någon eller några millimeter. speciellt om du varit duktig och oljat in den efter behov....

Jag har precis betsat och lackat en bordskiva i köket. Blev riktigt bra.

Det finns betslack. Alltså lack som är till för att användas efter att man betsat en yta. Blev riktigt snyggt resultat. Inte för matt och inte för blankt. Jag är helnöjd med mitt :)

Har bilder men orkar inte lägga upp dom om det inte finns intresse för dom :D

Jag har betsat bänkskivorna i köket. Tyckte dom var så förskräckligt fula, och ingen hade sagt till mig att man inte kan. Så jag hämtade ut en burk mörk bets och ett klarlack. Det har hållit superbra, om man inte ska ställa jättevarma kastruller på den utan underlägg. Men det gör aldrig jag så det är inget problem. Lacka bör man göra 2-3 lager iallafall, annars lossnar betsen med mr muscle. ( Provade på en fönsterbräda)

Lycka till! :D

Jaa.. Alltså egentligen har jag ingen aning om vad det är för något jag betsat på :o Det är tunnt trä(nej inte plast) ovanpå något som ser ut som en massiv spånplatta med lite lack på toppen.

Stod på betsburken att man kunde betsa även på lackade ytor, så jag brydde mig inte ens om att slipa lite utan betsade + lackade direkt på efter att ha rengjort ordentligt. Kanske inte håller tjugo år men jag ska inte bo här så länge ändå misstänker jag.
Misstänker att det blir väldigt mycket bättre på obehandlade ytor.

Liknande trådar

Hemmet Har köpt lägenhet där köket har kvart klinker på golvet, vita högblanka skåpluckor och svart bänkskiva. Köksmöbler till detta? Litet...
Svar
10
· Visningar
481
Senast: gullviva
·
Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 010
Senast: SaraXX
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
739
Senast: Soapbubble
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 898
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18