Bets i stallet?

Kicki081

Trådstartare
Någon som målat med bets eller roslagsmahogny inne i stallet? Gärna bilder isf . Tänkte betsa och kombinera med vitt typ Ranchen stallfärg.
 
Någon som målat med bets eller roslagsmahogny inne i stallet? Gärna bilder isf . Tänkte betsa och kombinera med vitt typ Ranchen stallfärg.
Har använt 1/3 balsamterpentin, tjära och paraffinolja . Det blir färg roslagsmahogny och det äter dom inte på . Kan inte ladda upp bild på buke är så besvärligt ....
 
Har använt 1/3 balsamterpentin, tjära och paraffinolja . Det blir färg roslagsmahogny och det äter dom inte på . Kan inte ladda upp bild på buke är så besvärligt ....
Reglerar man nyansen med andel tjära? Luktar det tjära länge? Hur ofta har du fått måla?
 
Reglerar man nyansen med andel tjära? Luktar det tjära länge? Hur ofta har du fått måla?
Ändra andelen olja.
Beror på hur mycket träet suger också, trädslag och hur tätvuxet det är. Gör provbit...
Tänk på att det mörknar vid fler strykningar också, gör minst två på nytt trä.
Ska det underhållas senare men du inte vill ha mörkare så kan man ta bara olja då.
 

Liknande trådar

Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
2 170
Senast: Shixle
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 550
Senast: Blyger
·
Kläder & Bli fin Som jag skrev i förhållandetråden har jag friat ❤. Jag hade sen många år sen två bilder sparade på ringar jag ville ha om det skulle bli...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 437
Senast: Ajda
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 066
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp