Betalar man hela ridskoleavgiften i en klumpsumma?

E

emma_sthlm

Någon som vet om man måste betala hela terminsavgiften, som ju ligger på run 4000-5000 på en gång eller om det finns någon möjlighet att dela den exempelvis på två eftersom det är en ganska stor avgift att betala på en och samma gång.

Sv: Betalar man hela ridskoleavgiften i en klumpsumma?

Det kan bara din ridskola svara på, det finns ingen generell regel.

Fråga din ridskola, alla gör olika. När jag red på ridskola hade vi månadsbetalning tror jag det var och vi hade en speciell betaldag, så lektionen innan påminde ridläraren om att det var dags att betala nästa gång och då hade alla med sig kontanter som ridläraren fick och sen bockade av dem som betalt på en lista.

På de ridskolor jag ridit på har man fått faktura hemskickad/i näven på olika perioder, tror det var 2-4 perioder per termin.

När jag red på ridskola betalade man allt på en gång. Om man vet att den ska betalas är det ju bara att spara.

kl

Där jag rider får man välja om man betalat hela fakturan eller delar den på två :)

Men som sagt, det kan bara TS egna ridksola svara på!

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 477
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Jag flyger extremt sällan, och vet därför inte riktigt hur jag ska gå tillväga nu när mitt första flyg på flera år blev inställt. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 413
Senast: Acto
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 302
Senast: Squie
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 250
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII