Betala räkningar

Jag och vi har separata konton för egna och gemensamma räkningar. Den 25.e, när lönen kommer, flyttas automatiskt den uträknade årssumman/12 till respektive konto. Någon gång mellan den 25.e - 30.e går jag in på internetbanken och godkänner e-fakturor för betalning samt lägger in eventuella (sporadiska och få) pappersfakturor. För gemensamma räkningar har vi två konton. Till det ena är kort kopplat och vi shoppar mat och annat gemensamt, samt betalar de räkningar som kommer varje månad. Där är det ok om vi tömmer kontot dagen innan lön, de nya pengarna räcker till nästa månad. Det andra kontot är för räkningar som betalas kvartals-, halvårs- eller årsvis och där kan det ibland vara ganska gott om pengar. Skönt när det blir en månad med många, stora sällan-räkningar samtidigt :up:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 062
Senast: Squie
·
Fordon Hej är det någon mer som har samma problem som jag? Jag försöker ta lån så jag kan köpa en ny bil då min gått sönder och jag är i akut...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
12 425
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 919
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 477
Senast: Ava22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama