S
sisu
Sv: Betala för ridning?
Nu pratade jag inte om vänner, utan medryttare som vill ha din häst lite som en egen häst vissa dagar i veckan.Choklad skrev:Som sagt skulle jag aldrig vilja ha betalt av mina vänner som rider mina hästar, det gör MIG en tjänst och HJÄLPER mig det kan jag itne ta betalt för, däremot händer det att de får en liten presen av mg som tack för all hjälpen jag fått.
Kan berätta som en tjej i ett stall ajg har stått hon ska ha en medryttare för hon "hinner inte" och ska ha betalt för dessa tre ggr i veckan, när hon hade räknat in alla kostnader så skulle detta enligt ehnne bli 1400.- i månaden för 3 dagar i veckan (då måste hon ifs haft den hästen mycket högt försäkrad och hovslagaren som hon anlitade varit svindyr eftersom mina hästar inte lyckades komma upp i närheten av den summan trots att de är en mycket dyrare ras försäkringmässigt, jag skodde oftare samt att mina åt mer mat), om det hände hästen något så ville hon att medryttare/halvfodervärden skulle betala häften då också oavsett när hästen blev skadad sjuk... hästen ifråga hade 200 kg övervik var inte riden på ett halv år och innan dess ca 2 ggr i veckan under föreliggande år, 12 år totalt outbildad (galoppfattar man enom att springa in i den och den kunde bara galoppera i ett varv..) och framåtbjudning som en en sköldpadda dock snäll att sköta om.
Den här tjejen fick ingen medryttare/forder värd och fick ta hand om sin häst trots att hon inte hann och höll på att stressa halft ihjäl sig (och hästen blev inte igångsatt heller) och håller på så än.
Jag hade däremot inga problem att få BRA och kunnig hjälp till mina hästar.. så man får nog fundera på vad det är man är ute efter, hjälp/avlastning eller pengar.