Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
ja, just det som underhåller bromsarna och sånt så den inte går sönder! jag ska genast ge dom pengarna tillbaka, hur kan jag med??bengall skrev:Nej, men vad HEMSKT!
Fattar du inte vilken tjänst dom som lånar din transport gör dig?
(OBS! I R O N I S K! )
Madick skrev:Så du tycker det är helt ok att att DU får rida gratis, slippa ansvar och bara ha roligt, medan den som äger "din" häst ska sponsra ditt roliga?
Har du tänkt så långt att det kanske är för att hästägaren måste jobba mer för att ens ha råd att ha sin häst som den behöver hjälp? Ska den då utöver att den får offra en av sina hårt ihopbetalda riddagar till dig, som anser att du ska få ha häst gratis?
Du har ju faktiskt valet att inte rida alls, eller rida på ridskola. Men du kan aldrig förvänta dig att få LÅNA någon annans häst gratis, bara för att DU tycker att du gör någon en tjänst. Kanske du ska tänka att genom att du faktiskt står för en del av hästens kostnader så klarar ägaren av att ha kvar hästen. Måste den säljas så förlorar du ju "din" häst också.
Man jobbar arslet av sig, offrar alla pengar man har för att kunna njuta av att ha en häst. Men andra latmaskar ska minsann ha gratis... Vem betalar hästägaren för att den rider och sköter sin häst? En ridskola går knappast med på att du kommer och kräver att få rida om du hjälper till i stallet, varför skulle en privatperson göra det?
Tolly skrev:Hohoho!Där sa du ett rättans ord!Håller med dig, vilken bra ide´!
Grängesberg skrev:Obs.. Dispens kan ges till trevliga, pålitliga betalande medryttare!
Smulu skrev:Jag Smulu ansöker härmed om dispens för att få vara medryttare
Allt det där du räknar upp är väll saker som dagligen behöver göras med en häst. Mina hästar kostar pengar varje dag. Och endå får jag mocka konstigt.bedorah skrev:du ska aldrig behöva betala för att få rida nån annans häst för de är juh liksom du som tar hand om hästen å gör allt grov arbete åt ägeren..så har jag alltid tänkt när jag har blivit medryttare att jag ska ta hnad om häten å som då "betalning" får jag rida..de går liksom jämt upp då..om ni förstår?!..
tycker de e helt idiotiskt att ta betalt för att nån rider ens häst..helt sjukt!!dom ska va glad för att nån ens vill hjälpa till me en häst som inte ens e sin egen..å mocka å allt..!
kram emelie
Dexdemonia skrev:Du är av mig till högsta grad godkänd på alla punkter!
kullerbytta skrev:Se där! Ett exemplar av den numera fridlysta "äkta medryttaren"