Betäckningar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dräktighetskoll på fredag. Tyckte det var tidigt men tydligen var det tvillingvarning. Jag är typ 100 på att hon är tom dessutom. Känner mest att gud vad det strular, dessutom står hon skadad och kommer vara konvalescent i ett bra tag efter att ha slitit till ett senfäste. :banghead::banghead::banghead:
 
Vi var inne och kollade på dygn 67 i dag, och då var hon tom... :cry:

Har kollat på dygn 16 och 35 innan, då var allt ok.

Jäkligt surt att upptäcka detta nu, en vecka efter att alla stationer är stängda.... :(
 
Vi var inne och kollade på dygn 67 i dag, och då var hon tom... :cry:

Har kollat på dygn 16 och 35 innan, då var allt ok.

Jäkligt surt att upptäcka detta nu, en vecka efter att alla stationer är stängda.... :(
Fy vad tråkigt
Enda trösten är att även om du kollat henne lite tidigare är det svårt att få dom att ta sig pga av hormonomställningen att de känner sig dräktiga typ .
Så det hade inte gjort någon skillnad eftersom hon var dräktig vid 35 dagar .
Fasar mig också för att få den nyheten nu när vi ska kolla vår på 90 dagars nästa vecka men som sagt det är svårt att få dom att få dom att ta sig efter så sen resorbering .
 
Trist med resorberingen @sorbifolia . Vågar knappt säga det men här var det dräktigt dygn 14, ska kollas igen på söndag men endast ett foster sågs idag. Myyycket kan fortfarande hända så tänker inte ropa hej förrän om typ 76 dagar men det är iaf ett steg på vägen.
 
Tack, alla. Det var totalt oväntat från min sida, hon har ju fått två föl innan och har alltid tagit sig på första forsök och haft helt okomplicerade dräktighetar.

Typiskt att jag även väntade med att försäkra fostret, skulle göra det efter kollen i dag... :meh:
 
Får tyvärr lämna denna tråden, mitt älskade sto hittades död i hagen igår :cry: först mister jag hennes föl i år o nu henne, livet är rejält orättvist... :(
Önskar er andra lycka till med era ston o kommande föl :heart
 
Får tyvärr lämna denna tråden, mitt älskade sto hittades död i hagen igår :cry: först mister jag hennes föl i år o nu henne, livet är rejält orättvist... :(
Önskar er andra lycka till med era ston o kommande föl :heart
Jag vet inte vad jag ska skriva, så fruktanvärt... Beklagar verkligen. :heart
 
Får tyvärr lämna denna tråden, mitt älskade sto hittades död i hagen igår :cry: först mister jag hennes föl i år o nu henne, livet är rejält orättvist... :(
Önskar er andra lycka till med era ston o kommande föl :heart

Men nej, fy sjutton så fruktansvärt sorgligt. Beklagar
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 131
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 530
Senast: Lhas
·
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
33 341
Senast: iNHALE
·
Avel Hej! Jag gjorde en gynkoll på mitt swb sto förra torsdagen 29/4. Allt såg bra ut och hon var på väg i brunst och veterinären såg...
Svar
2
· Visningar
945
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp