Betäckningar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska kolla min om en vecka, 45 dgr då och dax att delbetala fölis om den är kvar.
Kollade henne bara på 15 dygn så nu får ni hålla tummarna.
Hon stod länge på station och fick slutligen byta hingst så nu fick det bära eller brista då jag inte hade seminerat om på ny brunst ändå (hon har hittills med 3 föl alltid gått närmare året så det blev för sent i min värld).
 
Här var det tomt. Baktprov ska tas i helgen och därefter ett sista försök. Man kan väl bara säga att hon seminerats en gång men sjukt surt att det inte tog sig, hingsten är fortfarande det säkraste kortet vi har. .
 
Idag är jag så GLAD!!!!
Nova ultraljud idag och dräktig på 21 dygn!:bump::banana:
Nu kan jag släppa oron över att hon inte blir dräktig!
Nu får jag börja oroa mig över att hon ska behålla det istället!;)
I morgon får hon komma hem igen, ska bli skönt. Hon lämnades ju 21/5.
Om nu allt går enligt planen är det beräknat till 13/6 2016.
 
Här var det tomt i fredags. Baktprovet var negativt så hon seminerades om idag igen i ett sista försök. Hon ska ut och åka den17:e augusti på dygn 13 (om hon nu skulle ta sig), inte optimalt men det är bara att gilla läget.
 
@dobbis jag vet, men jag gillar inte att transportera dräktiga eller eventuellt dräktiga ston ö h t om det inte är absolut nödvändigt. Den andra märren gjorde inga resor alls under hela dräktigheten.
 
Har lite problem med detta om hon är dräktig eller ej. Gick ej in i någon tydlig brunst på stationen och nu är ho hemma igen och jag vill ej transportera henne i onödan. Finns det något tidigt alternativ till ul? Hon borde idag vara på dygn 29. Är ju jätte länge kvar till 42 :D
 
Har lite problem med detta om hon är dräktig eller ej. Gick ej in i någon tydlig brunst på stationen och nu är ho hemma igen och jag vill ej transportera henne i onödan. Finns det något tidigt alternativ till ul? Hon borde idag vara på dygn 29. Är ju jätte länge kvar till 42 :D
Nej det är bara ultraljud som gäller nu .
 
Moderatorn påpekar att om det ska vara en tråd för betäckningar och en tråd för dräktiga ston så kan ni inte skriva samma sak i båda trådarna. Det vill säga att i denna tråd skrivs fram till konstaterad dräktighet och resten tas i tråden om dräktiga ston.

Den brukar dyka upp i september då betäckningssäsongen är över.
 
Tänk på att ska du försäkra ska du göra det samma dag som ultraljudet visar dräktig.

Alternativt innan. :-) Det är inga bekymmer att teckna försäkring på fredagen om UL görs på lördagen. Skulle stoet inte vara dräktig längre, så plockas bara försäkringen bort. Om man däremot vill teckna försäkringen på måndagen och UL är gjort på lördagen, så gäller inte det, utan man måste göra ett nytt...
 
Alternativt innan. :-) Det är inga bekymmer att teckna försäkring på fredagen om UL görs på lördagen. Skulle stoet inte vara dräktig längre, så plockas bara försäkringen bort. Om man däremot vill teckna försäkringen på måndagen och UL är gjort på lördagen, så gäller inte det, utan man måste göra ett nytt...
Tack jättebra info! Hade inte en tanke på såna saker.
 
Kollade Loppan igår på dag 45, fortfarande dräktig MEN ngt skrufs (veterinärens ord) bredvid ett fint foster. Dvs. tvillingen finns ev. kvar:( buhu vad jag blev nervös! Den klämdes ju för sjutton!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 131
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 530
Senast: Lhas
·
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
33 341
Senast: iNHALE
·
Avel Hej! Jag gjorde en gynkoll på mitt swb sto förra torsdagen 29/4. Allt såg bra ut och hon var på väg i brunst och veterinären såg...
Svar
2
· Visningar
945
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp