Betäckningar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
håll tummarna, min seminerades med Canterbury idag (fick ju spola bort tvillingarna i måndags, sprutades i fredags)...

mest håller jag tummarna för att jag hinner till flyget kl 10 imrg, ska hänga på låset på seminstationen imrg för åb, 6.30)... har 1h hem till stallet... sen en kvar hem från stallet.... sen 30-40min till arlanda.... B-)
Såg en kanonfin Canterbury-unge igår på stationen, en av de finaste vi haft tror jag - stor och rejäl och vackert tecknad. Håller tummarna
 
Någon som vet om Armitage kommer vara i Sverige även nästa säsong? Någon som har betäckt med honom i år?
 
Hej!
Hoppar in på den här länken. Mitt sto har nu ståt på seminationen nu i 5 veckor :-( visar ingen brunst alls sprutad 4 gånger och har en kvarstående gulkropp . Jag funderar på om vädret spelar in eller att hon står på seminationen att hon inte vill komma i brunst.
Funderar på att ta hem henne suck. Hur skulle ni göra. Hon har ägg som växer till och blir inte större utan stannar. Det är första gången för stoet och mig att bli med föl ...........
 
Hur ofta kollar ni stona om de fortfarande är dräktiga? Kollade mitt sto på dygn 16, då ville vet att vi kom tillbaka på dygn 30-35 därför att egget lagt sig precis inntill några cystor i livmodern. (Samma sak hende förra året och då var det inget problem, fick en fin fölunge)

Agria kräver ju dock att man kollar efter dygn 40 om man ska försäkra fostret... Känns lite löjligt att kolla på både dygn 30 och 40 - fast om hun nu inte är dräktig längre vill man ju hinna med en ny inseminering snabbt, så jag vet inte om jag vill vänta tills dygn 40.

Hingsten har 70-dygns avgift, så jag kommer även att UL-a vid dygn 68/69....
 
Hur ofta kollar ni stona om de fortfarande är dräktiga? Kollade mitt sto på dygn 16, då ville vet att vi kom tillbaka på dygn 30-35 därför att egget lagt sig precis inntill några cystor i livmodern. (Samma sak hende förra året och då var det inget problem, fick en fin fölunge)

Agria kräver ju dock att man kollar efter dygn 40 om man ska försäkra fostret... Känns lite löjligt att kolla på både dygn 30 och 40 - fast om hun nu inte är dräktig längre vill man ju hinna med en ny inseminering snabbt, så jag vet inte om jag vill vänta tills dygn 40.

Hingsten har 70-dygns avgift, så jag kommer även att UL-a vid dygn 68/69....

Jag är lite för "laid back" i år, i och med att jag betalar så lite för själva dräktigheten. Det gör att jag inte kommer kolla dräktighet förrän till årsskiftet och då med blodprov.

Kan du inte vänta med att försäkra fostret till dygn 68/69 då? Så det blir UL dygn 30 och 68/69?
 
Jo, det blir nog så - jag får "gambla" med betäckningsavgiften de där 40 dagarna mellan dygn 30 och 70....
Jag valde bort kollen på 30dagars eftersom de är känsligare då och kollade så hon inte visade brunst hemma och sen koll 42-43 och då försäkrade jag det minsta med vetrinärvård samt 3000 kr på Agria ( har även stoet avelsförsäkrat och därmed även fölisen ingår där också )
Kollas igen vid 90 dagars innan resten av avgiften ska betalas .
 
Såg en kanonfin Canterbury-unge igår på stationen, en av de finaste vi haft tror jag - stor och rejäl och vackert tecknad. Håller tummarna
åh vad roligt att höra! Min kommer bli brun utan tecken skulle jag tippa :( Stoet fick iaf bo kvar för paniken till flyget igår... fick jag inte blödande magsår så vet jag inte vad ;)
 
Jag har ett sto som står flera mil från mig så jag får be ägaren till hennes föl fixa med dräktighetskoll. Tog ut distriktare och de tog hutlösa 1600 kr för en enkel dräktighetskoll. Så jag kommer inte kolla henne förrän på 90 dygn igen!
 
Jag har ett sto som står flera mil från mig så jag får be ägaren till hennes föl fixa med dräktighetskoll. Tog ut distriktare och de tog hutlösa 1600 kr för en enkel dräktighetskoll. Så jag kommer inte kolla henne förrän på 90 dygn igen!

Fy fabian vad dyrt!

Jag har mer tur än du - de som härbergerar mina ston har kört dom på koll-seminering-16-30-90. OM jag har varit på plats har jag förstås varit med.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 131
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 530
Senast: Lhas
·
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
33 342
Senast: iNHALE
·
Avel Hej! Jag gjorde en gynkoll på mitt swb sto förra torsdagen 29/4. Allt såg bra ut och hon var på väg i brunst och veterinären såg...
Svar
2
· Visningar
945
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp