Betäckningar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Mitt" sto som är konstaterad dräktig fick avelsdiplom med 9-8-7-9-7 igår. Stor lycka! :banana: Sedan råkade jag visst tinga ett annat sto, som är dräktig, men jag måste först hälsa på henne innan jag helt bestämmer mig för köp. ;) Hon är beräknad till 21 april, så det känns lite tidigt för norrlandsföl. :nailbiting:

"Mitt" andra sto blev betäckt i torsdags och fredags, håller tummarna att hon tagit sig! Eftersom det blev lite sent på säsongen, hon har föl vid sidan och behöver gå upp lite mer i vikt, så bestämde vi att inte försöka igen om hon inte blivit dräktig. Då får jag kanske prova igen nästa år. Hon kommer för övrigt A-premieras i år. :)

Men du är ju nästan lika friskt på det som jag ;)

Hur många har du om 12 månader om alla tagit sig?
 
Efter lite grav ångest var jag tvungen att gå in och läsa på måttbestämmelserna. Helt vansinnigt egentligen, men rent lagligt får jag ha tre vuxna fjordhästar + tre unghästar (max 2 år) i min lilla ligghall på 30 kvm. :eek:

Nu tror jag inte det kommer att bli tre stoföl nästa år, hingstfölen kommer säljas eller bo i annan lösdrift med jämnåriga, men att det ändå är tillåtet?! O_o Helt sjukt, jag tyckte det var precis lagom plats när det var en vuxen valack och två blivande tvåårshingstar där inne...
 
Jag har tio nästa år om Stina behåller sitt foster O_o
Fast rätt många är till salu, det är bara jag som inte har några annonser ute

Jo, men då har du kanske gård? :p Jag lånar mark till vinterhage, där det bara finns en ligghall som jag tycker rymmer tre hästar. :angel:
 
Loppan kollad på dygn 18 och tyvärr dräktig med tvillingar. Ena klämdes idag och nu fick jag i uppdrag att hålla tummarna tills fredag då hon ska kollas igen. Vet sa 50-50 att den andra äggblåsan också resorberas. Ska man försöka vara positiv så verkar hon ju iaf vara superfertil så går det åt skogen nu så provar vi igen nästa vecka...
 
Loppan kollad på dygn 18 och tyvärr dräktig med tvillingar. Ena klämdes idag och nu fick jag i uppdrag att hålla tummarna tills fredag då hon ska kollas igen. Vet sa 50-50 att den andra äggblåsan också resorberas. Ska man försöka vara positiv så verkar hon ju iaf vara superfertil så går det åt skogen nu så provar vi igen nästa vecka...

Håller tummarna stenhårt att den kvarvarande mår bra på fredag. :) :up:
 
den 3:e juli seminerades Amante W om med Eldorado vd Zeshoek, hon var ej dräktig vid kollen på måndagen. Inte så konstigt iofs för det var inte kanonbra sperma. Den här gången såg det bättre ut. Hon ska kollas på måndag igen, hoppas att hon är dräktig nu..

Karthago var jag iväg med igår, hon är på gång men kommer att sprutas igång på torsdag och sen kollas på måndag. Då får jag några dagar till på mig att bestämma mig för hingst.

och CC är fortfarande dräktig, hon är på minst 60 dagar nu.

så om allt går vägen blir det ett april föl nästa år och två juni föl..
 
Jag har 14 och om alla stona tar sig 17 nästa år.. Fast en kommer att säljas i år och ev en till. Plus nästa år så har jag nog iaf två som ska säljas..
 
håll tummarna, min seminerades med Canterbury idag (fick ju spola bort tvillingarna i måndags, sprutades i fredags)...

mest håller jag tummarna för att jag hinner till flyget kl 10 imrg, ska hänga på låset på seminstationen imrg för åb, 6.30)... har 1h hem till stallet... sen en kvar hem från stallet.... sen 30-40min till arlanda.... B-)
 
håll tummarna, min seminerades med Canterbury idag (fick ju spola bort tvillingarna i måndags, sprutades i fredags)...

mest håller jag tummarna för att jag hinner till flyget kl 10 imrg, ska hänga på låset på seminstationen imrg för åb, 6.30)... har 1h hem till stallet... sen en kvar hem från stallet.... sen 30-40min till arlanda.... B-)
Håller tummarna! Vilken seminstation är du på och hur låg eg äggblåsorna? Trodde jag hade maximal otur med blåsor alldeles bredvid varandra men min vet kunde ju iaf klämma. Om än med stor risk..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 131
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 530
Senast: Lhas
·
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
33 342
Senast: iNHALE
·
Avel Hej! Jag gjorde en gynkoll på mitt swb sto förra torsdagen 29/4. Allt såg bra ut och hon var på väg i brunst och veterinären såg...
Svar
2
· Visningar
945
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp