Betäckningar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
vart på 17dygns kollen idag, som väntat ej dräktig då jag sett brunst tecken. veterinären sa att hon varit dräktig men det inte utvecklat sig och ny brunst var på g, så ska in på onsdag. De rekommenderade en annan hingst till mig, roligt för det var precis den hingsten som var mitt 2a val. Så blir hingstbyte på onsdag. Så får vi se om mitt sto gillar honom bättre ;) För er som är intresserade blir valet nu Dragon Welt.
 
Ovulation under helgen, troligtvis i natt. Bra tajming liksom, men det var bra att hon genomgått en normal brunst. Spruta lördag, förhoppningsvis redo för seminering nästa tisdag eller torsdag.
 
Min ska insemineras idag :) Skönt inte brunsten hade hakat upp sig igen. Hoppas jag att hingsbytet nu ska göra susen :p
 
ursäkta att jag hoppar in sent i tråden... orkar inte läsa igenom allt... en fråga...

min hade 2 cystor, inseminerades lör å sen tis, två ägg, ställde upp sig på helgen för valackarna hemma...

kollades å det var en dräktighet, sen även en 1cm som kunde vara en missad cysta eller ett dåligt utvecklat foster... kollades igår på 28, å ja, tvillingar.
De ligger på varandra å vet. vill inte klämma.
Så, ska sprutas på fredag...

min fråga, sköljer man bort fostren eller får de abortspruta? är det igångsprutning i samma spruta?

kort å gott, hur funkar det? så j*a surt... känns verkligen som en abort.... (aldrig gjort en själv men skulle hellre utsätta mig själv för det än min snälla, bästa, finaste häst :'( )
 
Spruta och ny koll här idag. Bönar och ber att vi får igång en ny brunst som vi kan seminera på nästa vecka. Tycker gott jag kan ha lite flyt med tanke på att de senaste veckorna har a l l t strulat, från punktering mitt ute i skogen med häst och släp till förstörda bänkskivor mitt i lägenhetsförsäljning. Osv osv.
 
Mitt sto kollades i fredags på fölbrunsten. Stod och ovulerade precis då och ska sprutas nästa fredag och kollas nästa måndag igen. Det blir zirocco blue
 
"Mitt" sto som är konstaterad dräktig fick avelsdiplom med 9-8-7-9-7 igår. Stor lycka! :banana: Sedan råkade jag visst tinga ett annat sto, som är dräktig, men jag måste först hälsa på henne innan jag helt bestämmer mig för köp. ;) Hon är beräknad till 21 april, så det känns lite tidigt för norrlandsföl. :nailbiting:

"Mitt" andra sto blev betäckt i torsdags och fredags, håller tummarna att hon tagit sig! Eftersom det blev lite sent på säsongen, hon har föl vid sidan och behöver gå upp lite mer i vikt, så bestämde vi att inte försöka igen om hon inte blivit dräktig. Då får jag kanske prova igen nästa år. Hon kommer för övrigt A-premieras i år. :)
 
Ny koll och ny spruta idag då hon svarat lite dåligt på den förra. Det är obegripligt att en häst kan vara så snäll som denna är, hon kom springande till mig i hagen idag och jag kände mig riktigt elak.

Nu känner jag att det är sista chansen, blir det inget denna brunsten heller så får det vara och så får vi köra på med inridning osv till nästa år. Lustigt att en av mina ska strula så då vi har bra dräktighet på alla andra. Har dock varit en del strul med brunsterna i år känns det som.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 131
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 531
Senast: Lhas
·
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
33 343
Senast: iNHALE
·
Avel Hej! Jag gjorde en gynkoll på mitt swb sto förra torsdagen 29/4. Allt såg bra ut och hon var på väg i brunst och veterinären såg...
Svar
2
· Visningar
945
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp