Betäckningar 2016

Köra ända in i kaklet var det ja.. Lövsta föreslog ju Heartbeat eller Flambeu till mitt sto eftersom hon verkar behöva färskt. Ingen av dem kändes rätt och efter mycket funderande och diskuterade med vänner så tog beslutet att köra henne till en hingst som känns mer rätt för mig. Nu står hon på Eklunda och ska förhoppningsvis insemineras med Sir Oldenburg den här veckan.
Jag håller tummarna för dig, jag är ju så himla nöjd med Anton, tycker verkligen att SO är en toppenhingst när det kommer till temperamentet!

Nej man seminerar aldrig med råsperma. Det är koncentrationen på den som avgör hur mycket man späder, vid AI på hingstens station ska man seminera med 500 milj motila spermier och vid TAI dvs skick gäller 1 miljard motila spermier.
Visst semineras det med råsperma.

Tack. :) Ja, temperamentet på en hobbyhäst är för mig det viktigaste. Anton verkar ljuvlig och SO såg väldigt harmonisk ut. Dessutom ännu vackrare i verkligheten än på bild tycker jag. :love: Måtte hon bara ta sig nu!!

Jag såg några 3-åringar på årets treårstest på Strömsholm som var e. SO de var otroligt vackra - jag blev positivt överraskad faktiskt

Jag såg några 3-åringar på årets treårstest på Strömsholm som var e. SO de var otroligt vackra - jag blev positivt överraskad faktiskt
Det var roligt att höra! Vad jag läser mig till så verkar de dessutom vara trevliga att ha att göra med. Det kanske kan blir bra det här till slut. OM hon tar sig det vill säga..

Köra ända in i kaklet var det ja.. Lövsta föreslog ju Heartbeat eller Flambeu till mitt sto eftersom hon verkar behöva färskt. Ingen av dem kändes rätt och efter mycket funderande och diskuterade med vänner så tog beslutet att köra henne till en hingst som känns mer rätt för mig. Nu står hon på Eklunda och ska förhoppningsvis insemineras med Sir Oldenburg den här veckan.
Ojoj! Håller verkligen tummarna att det ska göra susen med färsk semin!

Jag är lycklig som ett barn över att få vara med här på avelsforumet igen. Sedan jag tog bort min lilla tjej förra året så har jag fortsatt läsa, framförallt tråden som hon "tillhörde" (födda-15) och känt mig lite utanför :p

Lämnade K på station idag. Lite diffust om huruvida hon var på väg in i eller ut ur brunst så hon fick träffa hingst och han verkade inte heller säker :crazy: Så hon kollas igen på fredag. Håll tummarna för att ägget har vuxit till sig och är på gång då, annars blir det spruta.

Lämnade ju Ninja i måndags och i tisdags seminerades hon och hade ovulerat igår, så nu får man hoppas igen. Hon måste ha väldigt korta/snabba brunster för i måndags hade hon väldigt små ägg när vi kom, tror de sa att det var en etta. Jag är inte hundra säker på det men tyckte nog att de sa det.

Lämnade ju Ninja i måndags och i tisdags seminerades hon och hade ovulerat igår, så nu får man hoppas igen. Hon måste ha väldigt korta/snabba brunster för i måndags hade hon väldigt små ägg när vi kom, tror de sa att det var en etta. Jag är inte hundra säker på det men tyckte nog att de sa det.

Det låster osannolikt att hon hade ett så pyttigt ägg i måndags och seminerades igår.

Verkar som mitt inlägg raderats?

Hur som, vi betäcker följande ston med Another Color van de Amstelhof:
*Kilskogens Mynta - dräktig
*Almnäs Malva - dräktig men resorberat, sprutas imorgon och därefter ombetäckning
*Kilskogens Gucci - betäckt
*Kilskogens Lancôme - betäckt
*Kilskogens Gabbana - ska betäckas (såld)

*Almnäs Malva - dräktig men resorberat, sprutas imorgon och därefter ombetäckning
Kanske kunde uppfattas som reklam för egen (stationerad) hingst?

Tja, det var så jag tolkade dem, men jag kan ju ha hört fel. Nåja, seminerad är hon iaf :)
Kan det vara så att de sa 1+ på Cervix/Vulva och att ägget var större? Bara en tanke.:) Snappar upp vissa termer när jag står i seminboxen (med häst :p) och när 1+ på Cervix och/eller Vulva dyker upp så brukar jag lyssna lite extra för då kan det bli tal om beställning.:)

Kan det vara så att de sa 1+ på Cervix/Vulva och att ägget var större? Bara en tanke.:) Snappar upp vissa termer när jag står i seminboxen (med häst :p) och när 1+ på Cervix och/eller Vulva dyker upp så brukar jag lyssna lite extra för då kan det bli tal om beställning.:)
Kan det mkt väl ha varit, så svårt o hänga med ibland när man står där framme o de står i bak o diskuterar ;). Hörde bara 1 och så då beställer vi imorgon :)

Kan det mkt väl ha varit, så svårt o hänga med ibland när man står där framme o de står i bak o diskuterar ;). Hörde bara 1 och så då beställer vi imorgon :)
Förstår dig, ofta är man mer upptagen med att hålla koll på hästen än att lyssna på anteckningarna som förs. Det var som sagt en tanke som slog mig då äggen normalt sett växer till sig lite långsammare än i ditt fall. :)

Du länkade till din egen hemsida. Man får inte använda Bukefalos till att göra reklam för sin verksamhet.

Görel moderator på avel

Glad som ett barn på julafton, här var det brunstigt idag så nu har vi beställt en Clinton-bebis! Är så sjukt lättad att hon verkar ha en normal brunstcykel trots sin enda äggstock och att vi förhoppningsvis hinner med två försök eftersom hon gick in tidigare i brunst än jag räknat med.
Håll nu tummarna är ni snälla. :bump:

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 354
Senast: Freazer
·
Avel Jag ska rapportera in resultat av betäckning och funderar över vad som räknas som resorption vs kastning? Tekniskt sett innebär ju båda...
Svar
1
· Visningar
644
Senast: Hedwig
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 994
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gps tracker för Android?
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Värma spenat?