Betäckningar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hämtade de sperman själva eller postskick?

kl
Lasandra var fortfarande dräktig på 48d i måndags! På fredag kollas Miranda på 16d (Ampére), nästa söndag ska Mandora kollas!

Den delen är jag inte så insatt eftersom hon är utlånad men tror dom hämtade den faktiskt om jag inte minns galet, men inte hundra.

Härligt med en dräktig! Håller tummarna för att dom andra är det också :)

Loppan är kollad idag på 19 dygnet och fortfarande dräktig :) med king louie.
Hörde att deodoro hade ryggskott. lite tråkigt för dom som velat ha honom på sina ston.

Loppan är kollad idag på 19 dygnet och fortfarande dräktig :) med king louie.
Hörde att deodoro hade ryggskott. lite tråkigt för dom som velat ha honom på sina ston.

På vilka dygn ultraljudar ni era dräktiga ston?? Min blev kollad på dygn 20 och nu ska jag väg med henne på tisdag och då är det dygn 46. Tänkte teckna fosterförsäkring då. Hoppas hoppas hon fortfarande är dräktig, men med min vanliga tur så har hon väl kastat.

Nu är Molinna färdig för denna gången, hon hade lite vätska (i livmodern?) så hon är sköljd och har fått sammandragande. Två ägg var det också... Så det blir en spännande koll :nailbiting:

På vilka dygn ultraljudar ni era dräktiga ston?? Min blev kollad på dygn 20 och nu ska jag väg med henne på tisdag och då är det dygn 46. Tänkte teckna fosterförsäkring då. Hoppas hoppas hon fortfarande är dräktig, men med min vanliga tur så har hon väl kastat.
Vad ska du försäkra ? Man brukar ju försäkra för de kostnader man haft semin tex och veterinär samt språngavgifter och dräktighetsavgifter ?
När vårar föl dog fick vi styrka kostnaderna med kvitton vi haft att det gick till den summan vi hade i fodterförsäkring ?
Tänkte bara så du inte betalar en försäkring som du sen inte får ut för om det går illa ?
Brukar kolla 42-45 ungefär -:)

Koll igår på 20 dygn och fosterblåsan syntes tydligare och var rätt storlek i förhållande till antalet dygn men det syntes fortfarande "något mer" bakom som de vill fortsätta följa. Cysta eller tvilling. Ny koll måndag. Jag som total nybörjare förstår inte mycket men gör som jag blir tillsagd... Veterinären sa att "detta är en sån man vill följa noga".

Trodde att det skulle vara enklare, dräktig eller inte dräktig och sen var det klart, men icke. Alltid lär man sig något nytt.

Vad ska du försäkra ? Man brukar ju försäkra för de kostnader man haft semin tex och veterinär samt språngavgifter och dräktighetsavgifter ?
När vårar föl dog fick vi styrka kostnaderna med kvitton vi haft att det gick till den summan vi hade i fodterförsäkring ?
Tänkte bara så du inte betalar en försäkring som du sen inte får ut för om det går illa ?
Brukar kolla 42-45 ungefär -:)

Det var min svärfar som ägde hingsten, vi gjorde upp att vi skulle betala språngavgift som alla andra fram tills att han dragit in pengarna han köptes för, sen skulle han övergå i vår ägo och då skulle det ju blivit gratis. Så jo jag tänker försäkra :)
Är det vanligt att dom kastar efter dygn 40?

Det var min svärfar som ägde hingsten, vi gjorde upp att vi skulle betala språngavgift som alla andra fram tills att han dragit in pengarna han köptes för, sen skulle han övergå i vår ägo och då skulle det ju blivit gratis. Så jo jag tänker försäkra :)
Är det vanligt att dom kastar efter dygn 40?
Ok tänkte bara att du inte får ut några pengar sedan om det skulle gå illa eftersom du inte betalt något..
Fram till 90 är det större chans att de kastar / resorberar.

Ok tänkte bara att du inte får ut några pengar sedan om det skulle gå illa eftersom du inte betalt något..
Fram till 90 är det större chans att de kastar / resorberar.

Har kollat ang försäkring och skulle det bli så illa att hon kastar så får vi ut det vi har försäkrat i. Finns kvitton/kopia från banken på inbet då vi har betalt. Var som sagt inte vi som ägde hingsten fast den stod här. Får hoppas att det inte skall hända nåt sånt. Tråkigt nog i vintras då jag hade en dräktig som kastade på dygn 80-85 :( Ska in på tisdag och hoppas verkligen att hon är dräktig fortfarande.

Häxan inseminerad i fredags igen men tyvärr nästan inga rörliga simmare. Ett under om hon blir dräktig. Dags för hingstbyte :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag är inte ute efter att smutskasta någon med denna tråd, och kommer därför inte att nämna några namn på varken hingst eller ägare. Det...
2
Svar
32
· Visningar
4 925
Senast: JSH
·
D
Avel Åhh, vilken oturs säsong det varit nu... Valde för en gångs skull en väldigt dyr utlandshingst (hopphingst, som får vara anonym i...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
9 747
Senast: Cornelia
·
W
Avel Så här kan det ju också se ut hos oss uppfödare. Beställde sperma till ett av våra ston, detta var sperma från en utländsk hingst med...
Svar
10
· Visningar
1 542
Senast: Winter
·
Avel Jag har haft mitt sto på naturlig betäckning för första gången. Har tidigare betäckt henne per semin och då var ALLA kostnader specade...
Svar
5
· Visningar
1 655
Senast: CK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka