Betäckningar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
NEJ!!! Mitt sto är brunstigt.. Jag var så glad att hon var dräktig, nu måste jag vänta en vecka till innan jag kan köra henne till stationen eftersom hingsten går Falsterbo..:cry:

"Mitt" lånesto ble kjørt til seminstasjonen i dag. Hun fikk føll 12. juni, så vi håper det passer å seminere uken som kommer. Hun er e. Heartbeat-Cortez, og skal semineres med Sandokan.

Om det inte fungerar för tredje gången på mitt sto som är kollad ordentligt med bakt prov osv. ska man göra ett hingstbyte då? Eller hur resonerar ni? Prova en fjärde gång eller göra ett byte?

Ring hingststationen och fråga, kan du tänka dig prova med någon annan hingst på samma station brukar man oftast inte behöva betala ny språngavgift om man säger som det är.

Mitt sto kördes ju ner förra fredagen men ingen brunst kom igång så nu blev hon sprutad igår, så förhoppningsvis seminering i början på nästa vecka! Nu är ju Deodoro tillbaks i avel så det var väl lika bra att hon höll inne där ett tag ;) Håll tummarna för att allt flyter som det ska nu är ni snälla! :angel:

NEJ!!! Mitt sto är brunstigt.. Jag var så glad att hon var dräktig, nu måste jag vänta en vecka till innan jag kan köra henne till stationen eftersom hingsten går Falsterbo..:cry:

Men spelar det någon roll? Hingsten jag tänker betäcka med går också Falsterbo men han skulle vara tillgänglig ändå. han gick 7-års kvalien denna helg och går finalen på söndag, inte konstigare än en vanlig tävling. Så länge som de inte går de internationella tävlingarna så får de lämna området (men det kanske den utvalde gör?)

@dobbis och @Miaa ok, tack då känner jag mig lugn. Hon får lite avelspellets plus mineraler i nuläget men funderade på om hon kanske behövde mer.
Men din är väl nydräktig?
Mina om fölar 2015 går på bete så länge det går, sen kommer de få hösilage med bra värden och eventuellt så kommer de få tillskott i slutet av dräktigheterna

Xantippa - jättetråkigt :( trodde verkligen att Häxan skulle vara dräktig. Jag blev lika förvånad som dig.. Men den här gången lyckas det!!

Min seminerades igen i torsdags, kollades fredag och då verkar hon ha fått ett hematom så det verkar inte som det blir någon fölunge nästa år.
Kändes så bra när hon tog sig direkt på första försöket, ska kolla igen på måndag hur det ser ut då men prognosen är tydligen inte alls god :(

Svårt fall doktorn grät..hingstbyte eller inte..suck. Om hon nu inte är dräktig. Känns som hon inte är det men jag är ju inte synsk, tyvärr..;)
Jobbiga väntan..

Det funkade visst inte med Deodoro i alla fall så nu är han tagen helt ur avel för säsongen :(. Får hoppas att man får chansen ett annat år! Så nu är stoet seminerad med Vilancio!

Vad tråkigt.
Det är jättejobbigt att ha funderat och sållat och bestämt en hingst som sen visar sig inte fundra av en eller annan anledning. Mina kompisar har betäckt i en brunst med en Benetton Dream och stoet tog sig inte, av flera skäl så bestämde de sig för att överge honom och ta en plan B, men det var nästan helt omöjligt att få fram sperma så snabbt som det behövdes. Så idag har jag lämnat vakandet till kompisens sambo en stund och vi åkte som värsta skummisarna och hämta frigolitlåda på Shellmacken i Lockarp. Det var en helt bisarr känsla att sitta där och det var flera lådor som stuvades om och bytte fordon. Kände mig som i en deckare ungefär. I vilket fall så är stoet nu seminerat med Blue Hors First Choice (Jazz-Negro)

Verkligen trist med Deodoro! Fast jag är väldigt nöjd som har dräktigt med honom!

Kollade mitt Gigolo-sto igår och hon var fortfarande dräktig med Luxus på 30 dygn.

@cirkus tänk ändå vad enkelt det är där nere i Skåneland när man har så nära till allt!

Men din är väl nydräktig?
Mina om fölar 2015 går på bete så länge det går, sen kommer de få hösilage med bra värden och eventuellt så kommer de få tillskott i slutet av dräktigheterna
Ja, hon är nydräktig. Vad bra, då behöver jag inte fundera mer på det. Jag läste en gammal tråd där det fodrades på även i början av dräktigheten. Men den hade som sagt några år på nacken. :)

Det funkade visst inte med Deodoro i alla fall så nu är han tagen helt ur avel för säsongen :(. Får hoppas att man får chansen ett annat år! Så nu är stoet seminerad med Vilancio!

Så himla trist! :( Mitt sto lär nog inte betäckas igen så här kommer det nog aldrig bli någon Deodoro-unge.. Nu står jag dessutom utan hingst och har inte en susning om vem jag ska lägga på henne.. Har tittat lite på Dalwhinnie, Twiligt och Highcruiser.. Zuidenwind är ju alltid ett säkert kort på henne, men hade varit roligt med nått annat..

Verkligen trist med Deodoro! Fast jag är väldigt nöjd som har dräktigt med honom!

Kollade mitt Gigolo-sto igår och hon var fortfarande dräktig med Luxus på 30 dygn.

@cirkus tänk ändå vad enkelt det är där nere i Skåneland när man har så nära till allt!

Gissa varför jag har avelsstona här :)
Det ÄR verkligen skillnad. Vi hämtade ju även Luxus sperma när Fia hade jätteägg som behövde semineras samma dag (sen att det fanns kvar två dar senare är ju en annan femma ;) )

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag är inte ute efter att smutskasta någon med denna tråd, och kommer därför inte att nämna några namn på varken hingst eller ägare. Det...
2
Svar
32
· Visningar
4 925
Senast: JSH
·
D
Avel Åhh, vilken oturs säsong det varit nu... Valde för en gångs skull en väldigt dyr utlandshingst (hopphingst, som får vara anonym i...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
9 747
Senast: Cornelia
·
W
Avel Så här kan det ju också se ut hos oss uppfödare. Beställde sperma till ett av våra ston, detta var sperma från en utländsk hingst med...
Svar
10
· Visningar
1 542
Senast: Winter
·
Avel Jag har haft mitt sto på naturlig betäckning för första gången. Har tidigare betäckt henne per semin och då var ALLA kostnader specade...
Svar
5
· Visningar
1 655
Senast: CK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka