Sv: Betäckningar 2013
Wow vilka maffiga hingstar! Och jag är ju extra svag för isabeller så topaz fick hjärtat att klappa extra fort
Idag har jag kört Columbine till simberg Superman. Jag hade räknat med att hon skulle komma i brunst imorgon, men hon var superbrunstig redan nu. Så himla svårt att se på henne här hemma, men jag kan ju tala om att hon blev alldeles till sig av att se den stilige och maskuline superman, Så kort efter att jag lämnat henne var hon betäckt.
Kanske var det redan för sent, men vi får se ifall hon är fortsatt intresserad eller det kanske var sista dagen det gick att betäcka.
Håller tummarna för er andra här i tråden också!
Vi visste att hingsten inte var färdig han skulle prövas på bock i veckan och lämna prov. Vi tar nästa brunst det är inga problem.
Mamma Grynet som hade den jobbiga fölningen får efter 6 föl med samma hingst byta hingst och åker till Dwyfor Topaz. Dottern Gwylfah som precis ovulerat seminerars nästa brunst med Derwen Gladstone. Andra försöket vi försökte hela förra sommaren med honom när han stod på naturlig utan att det gick. Kanske att semin fungerar bättre.
Wow vilka maffiga hingstar! Och jag är ju extra svag för isabeller så topaz fick hjärtat att klappa extra fort
Idag har jag kört Columbine till simberg Superman. Jag hade räknat med att hon skulle komma i brunst imorgon, men hon var superbrunstig redan nu. Så himla svårt att se på henne här hemma, men jag kan ju tala om att hon blev alldeles till sig av att se den stilige och maskuline superman, Så kort efter att jag lämnat henne var hon betäckt.
Kanske var det redan för sent, men vi får se ifall hon är fortsatt intresserad eller det kanske var sista dagen det gick att betäcka.
Håller tummarna för er andra här i tråden också!