Att bli avelsgodkänd inom travet är stenhårt, hästen måste ha mycket brra prestationer som unghäst(3 år) samt helst vunnit klassiska löpningar...detta har min INTE gjort....men han är ärlig,kanonpsyke, stark, bra trav, bra storlek och har en bra exteriör,han har vunnit på ALLA distanser och har bra tider på alla distanser, han är helt enkelt en bra tävlingsindivid...dessutom är han otroligt vacker
Dessutom har jag "lovat" honom att när han sprungit in en halv miljon skall han få en fästmö
...och han har fyllt det kriteriet
Han syster har jag som avelssto(halvsyster) hon är ostartad pga bl a en skallbasfraktur som tidig treåring...om henne är det ingen som varken knystar eller undrar varför hon gick till aveln, det är ju bra stam
...fast hon är ju sto förståss
Detta är ju för mitt ego jag vill ha en avkomma efter honom, och det tycker jag ingen annan än jag har nåt med att göra(läs typ Rodde)...och om nån undrar så tänker jag INTE vanvårda den avkomman, eller bara sälja till vemsomhelst...för jag tar ansvar över ALLA mina djur....
sen kan jag citera detta brev jag fick på posten idag..
Angående betäckning säsongen 2004 men ej avelsvärderade hingsten xx och stoet xx
Härmed bekräftar vi att ägarförhållandena överensstämmer med kraven i STC:s Registreringsreglemente för Svensk Travsport. 2 kap § 9. Detta gäller under förutsättning att ingen av ovanstående hästar säljs före sista betäckningsdatum
Med Vänlig Hälsning
SVENSKA TRAVSPORTENS CENTRALFÖRBUND/ Margaretha Åkerman
Bara ifall nån undrade