Tror säkert att det kan finnas en och annan guldklimp som är undangömd, men guldkliparna är bara en promille av tex det avelsvärderade hingstar som står till tjänst.
Jag menar att tror ni att T ex Malin skulle kunna få ut mer av er häst än vad ni kan?
Finns bara ett svar för den frågan från mig, OJ ja, så klart att hon skulle kunna, hade varit nöjd om jag haft 10% av hennes talang.. med henne som ryttare är jag övertygad om att lillkillen skulle kunna gå S klass en dag, men med mig så får vi vara VÄLDIGT glada om vi tar oss runt Msv..
(Men skam den som ger sig om 8 år ska hon och jag rida i samma OS lag..
)
det måste ju vara jättesvårt att utvärdera hingstarnas avkommor då de flesta inte kommer i närheten av kapaciteten som finn hos Gräddan..
Exakt kommer man väl aldrig, men det är väl bara hoppas på att det är ungefär ett procentantal som kommer till "ryttare spridda på olika nivåer" och så får man mäte i procent efter prestation och nivår.
Har en hingst "otur" så skulle det kunna det kunna bli att "alla" avkommor hamnar hur ryttare som trivs bäst "i skogen" och därför få dåliga avkomme resultat, men det känns lite otänkbart eftersom det borde finnas en anledning varför denne hingsts "alla" avkommor hamade "i skogen" istället för några på tävlingsbanorna.. det kanske passar bättre "i skogen"..
Rörigt men jag hopas du förstår vad jag menar.
PS. I skogen är en förkortning på alla om inte tävlar, det är inte fel att rida i skogen, jag gör det själv MASSOR.. bäst att förtydliga för att slippa massa ilskna inlägg här..
DS