Hmmmm, jag måste fråga ALLA ni som håller på med ridhästar...är det skillnad på avelsvärderade och premierade?? FINNS det nån häst uppe i eliten som har en IG hingst som far(är värderade IG?)
Sen vad jag fattat det som så spelar det väl egentligen ingen roll med fadern då den vanliga "Svensson" verkar ha väldigt svårt att ta sig upp till "Dom stora pojkarna o flickorna" i vilket fall somhelst..
Får dessa Svensson hästar egentligen chansen att visa vad dom kan...dels pga ekonomin för ägaren, dels för kapaciteten på ägaren...dels för att det verkar inte GÅ att bara hoppa in på ett bananskal i eliten...även om man är duktig...
TROR ni inte det finns en del Guldägg som INTE är premierade...det måste ju vara jättesvårt att utvärdera hingstarnas avkommor då de flesta inte kommer i närheten av kapaciteten som finn hos Gräddan..
Detta är bara funderingar från min sida, ni kan väl kommentera och/eller dementera om jag uppfattat fel...
Jag menar att tror ni att T ex Malin skulle kunna få ut mer av er häst än vad ni kan? eller nån dressyr nisse/a(vet inte vad domm heter...)