Jag är inte omöjlig på något sätt men jag undrar ju hur det egentligen fungerar?
Den ska möta energiflödet. So far so godo tänker jag. Man ser vart det finns problemområden osv. Just med det känns den ju jättesmidig isf.
Ställa in hela hästen och få en överblick på en gång liksom. Snabbt och enkelt.
Har man diffusa problem kan man ta med sej resultatet till veterinär och ha något att gå på liksom. Någonstans att börja.
Det kan jag väl köpa.
Men behandlar? Där har man tappat mej.
’Behandlar med ett patenterat färgspektra och infrarött ljus’.
HUR funkar det? Funkar det?
Den kan lindra akuta besvär och även förebygga andra besvär. Lossa blockeringar och spänningar.
Någonstans löste jag att den hittar skador innan det blivit skador? Hur? Området måste ju vara retat redan liksom? Annars är väl området friskt?
Menar man att man kan upptäcka det tidigare än vanligt?
Skeptiskt nyfiken
Vår ”granne” har den och är en förespråkare/profil för produkten .
Jag har tolkat det som att många använder den som komplement. Man får en avläsning av hästen och på vissa hästar där veterinär haft svårt att hitta problemets kärna har boxen kunnat ge en fingervisning på område som kan vara läge att titta på mer ingående veterinärt.
Jag uppfattar det som att tekniken handlar om ljusterapi och ljusavläsning. Dvs i linje med de ljusbehandlingar och analyser som redan används på marknaden - tex B-light, P-light osv.
Boxen ”genomlyser” större på hästen än de ovan nämda ”hand” manickerna när någon individ kör den på djuret. Kan tänka mig att en del folk kanske ser det som ett smidigt alternativ till MR/scint som försök om boxen erbjuds ”på en plats nära dig” osv.
Jag håller med om att beskrivningarna av hur den fungerar och vad den gör, är oerhört diffusa och luddiga .
Edit: men både B och P- light som många använder nästan religiöst sen mååånga år, är rätt luddiga de med ...