Besiktningsprotokoll

Sv: Besiktningsprotokoll

Till vad? Försäkringsbolagen har lite olika regler, själv anser jag att de är inaktuella så snart hästen går utanför kliniken. Snubblar de på lämmen när man lastar kan de ju vricka sig.

Om du menar till häst så sa Agria när vi köpte våran att det var 3 månader.

Men det är ju som LovisaLeonora_ säger, egentligen är det ju bara aktuellt just precis då, vad som helst kan ju hända..

Jag blev lite konfunderad när du skrev att det var två veckor för hasröntgen så jag har ringt och kollat med mitt bolag. De godkänner röntgen som är 12 månader när det gäller hästar under 4 år och röntgen som är 6 månader på hästar över 4 år. Detta gäller oavsett om det är spattröntgen eller ej.

Vilket/vilka bolag godkänner inte äldre än två veckor?

A

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 481
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Nu när räntorna sjunker sker detsamma med räntan på sparkonton. Jag har Coop och SBAB men skulle vilja ha ytterligare en bank, och vill...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 781
Senast: Inte_Ung
·
Ekonomi & Juridik Kollade nu på mina försäkringspapper, har hos folksam. Kan se dom har ökat med 1000 kr om året alla senaste åren. Så varje gång jag får...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 049
Senast: fio
·
Ekonomi & Juridik För att inte kapa en annan tråd … Vad kostar det egentligen att ha häst idag? Priset varierar ju kraftigt beroende på var man bor och om...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 985

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025

Hästrelaterat