Besiktiga?

Sv: Besiktiga?

Fast en buköppning går på minst det dubbla.

Immer

Såhär har jag uppfattat det:
Om du försäkrar för t ex 60000:- utan besiktning, då kan man bara få ut 30000:- för "reservationerna" men resten kan du få ut för sånt hästen inte har reservationer för, t ex buköppning.

Rätta mig gärna om jag har fel, någon som har bra koll!

Tibbe försäkrades in för 20.000kr liv och dubbel veterinärvård (den som nu är obegränsad) med ombudsbesiktning, inga reservationer.

Och har var ju kallblod direkt från banan.

Samma sak med min Best, men enligt försäkringsbolaget var detta en miss - alla travare ska automatiskt få reservationer om de inte genomgår böj- och longerprov.

Immer

Så du menar att försäkringsbolagen betalar ut ersättning för en skada som har med reservationen i försäkringsvillkoret att göra? Dvs om en häst som har reservationer mot hälta får kotledsinflammation så är detta ersättningsbart ändå? Det låter märkligt!

Immer

Så du menar att försäkringsbolagen betalar ut ersättning för en skada som har med reservationen i försäkringsvillkoret att göra? Dvs om en häst som har reservationer mot hälta får kotledsinflammation så är detta ersättningsbart ändå? Det låter märkligt!

Immer

Som sagt, om någon vet hur det ligger till får de gärna träda fram och rätta mig! :p
Men som på min försäkring; 30000:- utan reservationer. Skulle jag höja den utan besiktning skulle det högre beloppet vara med reservationer. Dock bara över gränsen på 30000:-.

Har en fd travare som är försäkrad liv 15000kr o vetvård 50000kr utan reservationer o utan vetbesiktning. Han är försäkrad som ridhäst...

Liknande trådar

Ridning Jag har hamnat i en otroligt jobbigt sits och vet inte vad jag ska göra. Jag är en ganska erfaren ryttare (dock hobbynivå) som ridit...
2
Svar
34
· Visningar
7 554
Senast: akleja
·
Hundavel & Ras Ska börja med att skriva att ingenting är bestämt men vi funderar. För egen del vill jag ha så opartiska tips som möjligt eftersom att...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 678
Senast: Dandylinn
·
Övr. Hund I lite desperation vänder jag mig till buke då sambon satt ultimatum (ett ändå förståeligt sådant) angående valpen vi har hemma och...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
15 223
Senast: Halali
·
Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
18 423

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka