Berätta om förälskelse?

Ja jag hade ju personligen inte gått runt och underhållt en flirt så länge, men man är olika. Sen tror jag iofs inte på konceptet ”min stora kärlek” överhuvudtaget, men det är en annan frågeställning.
Det är också individuellt såklart, jag har ju såklart sett både ock 😊. Huvudsaken är ju att man är på samma våglängd om det med sin partner tänker jag 😊.
 
Jag tillhör kören som säger att inte berätta... det blir ju jättekonstigt på en massa olika plan.

Sedan kan jag säga att jag är en flörtkula och det är min partner också. Jag har inga problem med att han är det och vice versa. Plus att en "vardagsförälskelse/flört" som en absolut inte agerar på kan vara väldigt trevligt men det tar inte bort något från den monogama relationen jag är i. Snarare att det kan tillföra något till den.

Om en jobbar väldigt bra ihop och kommer bra överens med någon är det lätt att det känns som en förälskelse, det har jag känt gentemot både män och kvinnor. Det betyder inte att en ska/behöver agera på det (eller ens fundera så mycket på utöver att konstatera för sig själv att det är så).
 
Med tanke på att du beskriver honom som en ganska öppen person så får du nog räkna med att informationen förr eller senare kan spridas till tredje part. Om inte hela vägen till din man så eventuellt till personer du kommer fortsätta jobba med, kanske till någon av alla övriga han flirtat med. Han kanske i likhet med dig tycker det är en lite rolig historia att berätta, särskilt eftersom han gillar uppmärksamhet. Så om du inte är bekväm med tanken att "alla vet" så är det nog säkrast att inte säga något.
 
...
"vardagsförälskelse/flört" som en absolut inte agerar på kan vara väldigt trevligt men det tar inte bort något från den monogama relationen jag är i. Snarare att det kan tillföra något till den.

Om en jobbar väldigt bra ihop och kommer bra överens med någon är det lätt att det känns som en förälskelse, det har jag känt gentemot både män och kvinnor. Det betyder inte att en ska/behöver agera på det (eller ens fundera så mycket på utöver att konstatera för sig själv att det är så).
Exet hade ett uttryck jag gillar, apropå att titta på snygga personer eller flörta.
Skaffa aptit ute men äta hemma
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 769
Senast: Whoever
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 185
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 347
Hundträning Jag jobbar på ett mindre kontor, vi är fyra sammanlagt på arbetsplatsen. Jag jobbat administrativt och sitter mest på kontoret, de andra...
Svar
6
· Visningar
1 350
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp