P

Pyramus

vad har ni för benskydd? de flesta svara säkert runt om och boots, men det dära runt om vad är det för skydd?

Sv: benskydd

Jag har NEW-skydd med stålskena över senan fram och dito bak med skenan över skenbenet.

Jag har också ett par Style-skydd med likadana skenor och liggande nånstans har jag även gamla underlägg med läderstraps.

har åxå N.E.W. (lättviktsvarianten) är SUPERNÖJD me dem! :bump:

på ponnyna hade ja jacson lättvikts skydd runt om + globus tunna boots med läder utsida... ;)

på hästarna ha ja haft... fram ett par kiffer skydd som sitter runtom och skyddar kotan för fick ordinerat från vet att pållen skulle ha de efter en skada i våras...bak samma som ponny... :D

den andra har haft ett par eskadron senskydd fram ska få deras eventing skydd fram... samma som ovan bak... :p

te er me N.E.W skydden....är inte ni oroliga för att fram skydden ska skava på senan?? ja ha tittat på dom men inte vågat tror de e för stor risk för senorna fram....elle?? :confused: :eek:

Har inte ridit så mkt fälttävlan m nuvarande häst än, så vi har bara heltäckande skydd m insida i "andas" material, vet inte vad det är för märke, köpte dom på segersjö iallafall...så här ser dom ut i allafall

Ska köpa NEW skydd då vi börjar tävla mera..

lite nyfiken bara vad e NEW för märke igentlige?? någon bild någon stans?? helt ute och vimmsar med det här med benskydd

Shit, vad dyra NEW-skydden var!!! Hur fasen har ni råd att köpa såna???? Eller är det en så där grej som man "måste" ha just nu.....

quigley skrev:
te er me N.E.W skydden....är inte ni oroliga för att fram skydden ska skava på senan?? ja ha tittat på dom men inte vågat tror de e för stor risk för senorna fram....elle?? :confused: :eek:

Jag har inte N.E.W fram just av den anledningen! Bak är de jättebra, Här hemma har alla tagit bort skenan som sitter över senan på framsskydden. Fram har jag ett par svarta skydd som jag inte vet vad de är för märke på (jag har fått dom). De är som strykkappor men mycket kraftigare och de suger inte åt sig vatten, de är jättebra :bow: bak har jag N.E.W

Jag tycker Style skydden är trängre än vad NEW-skydden är.

Styleskydden kunde jag bara ha på fullblodshästarna men NEW-skydden kan även min irländare ha.

Jag är inte bekymrad, jag har inte haft problem och ingen annan i min bekantskapskrets heller.

Alla rejäla terrängskydd är dyra, det är en kostnad man måste vara beredd på när man rider fälttävlan, det handlar om säkerhet och det ska man inte kompromissa med.

LenaH skrev:
Alla rejäla terrängskydd är dyra, det är en kostnad man måste vara beredd på när man rider fälttävlan, det handlar om säkerhet och det ska man inte kompromissa med.

jag kan bara hålla med :bow:

Det här var ju en engelsk sida, men vilka säljer NEW i sverige??

om det var de priserna ni har sett så var de nog i australiensiska dollar som är värda betydligt mindre än de amerikanska. i sverige kostar skydden kring 700 paret, bak är ngt dyrare.

På länken jag fick från Ia_ låg bakskydden på 700 spänn o fram på 800

NEW skydden är de bästa. Lätta, slagtåliga och drar inte åt sig vatten. Skenorna skyddar vid islag.

Liknande trådar

Utrustning Anatomiska boots som snurrar fast de inte ska. :cautious: Nåt tips för att få dem att sitta still? Det är ju ändå förbrukningsvaror så...
Svar
5
· Visningar
668
Senast: Marvin
·
Dressyr Men hallå, det kan inte vara OK för en domare att ha med en hund med till bedömningen, sittande i knäet även om den är liten. Ja du...
12 13 14
Svar
277
· Visningar
13 114
Senast: ginnies
·
Kropp & Själ Inser att jag har åkt ambulans många gånger. Några pga av dottern men de flesta när jag själv har blivit akut dålig. Alltid blivit bra...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
4 917
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
673
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama