Sv: Bengaler!

Jag har en liten bengaltjej på 7 månader. Hon är väldigt aktiv och busig, men kan även ta det lugnt och sova bort hela dagen ifall hon har lust med det. Jag kan absolut rekommendera att köpa en bengal; de är jätteroliga! Hittar alltid på en massa tramsigheter och ställer ständigt till med förtret! ;) Hon kan gå totalt bananas på en tidning t.ex. och är helt superintensiv i sina försök att krypa under den eller vad hon nu har fått för sig. Kul katt med andra ord! Det är bra att du har kattsällskap, det behövs till de flesta katter och kanske speciellt till en så aktiv ras.

Lite kul websidor:
http://www.bccs.se/
http://www.bengalkatten.nu/

http://bengal.forum24.se/

Bilder på min livia finns i bengalforumet i underforum "bilder" (sök efter trådar med ordet Livia i), men jag lägger även in några bilder på henne här:

livia17.jpg

Dödar penna i klätterträd

Titta gärna runt och hör av dig till olika uppfödare och träffa gärna både mamman och pappan till en intressant kull. Det är oftast värt att åka en lite längre bit ifall man hittar en kattunge och inte minst en uppfödare som man litar på.

Hoppas att du hittar din drömbengal!

Käääär:love:

vad roligt! hoppas det gårvägen!
jag ska ta mig i nackskinnet och ringa SAS och fråga om man får resa med kisse.. jag bor väldigt långt bort från där kissen bor....

ok, va är de för kisse då?
Vågar inte berätta så mycke om denna kissen. vill inte att ägaren ska bli sur på mej. men ja tyckte han va vacker. 1 år är han

jag berättar mer när jag vet mer hihi
ska sätta mej i telefon en stund och kolla läget met sas och ringa till säljaren.. sen lägger jag in bilder.=)

I dag på x-katten var jag burgranne med ett gäng bengaler (S*tamleopardens). Underbara katter! Nästan i klass med rexar.. Nästan:angel:

I dag på x-katten var jag burgranne med ett gäng bengaler (S*tamleopardens). Underbara katter! Nästan i klass med rexar.. Nästan:angel:

det beror juh på vilken klass rexarna är i..:D bengaler är klass ett. :angel:

skämt åsido, jag älskar alla kissemissar och skulle mycke väl kunna tänka mig en att ha e o annan rex misse här hemma.

(jag vill ha naken fismen killen säger BIG no no..) (tråkmåns)

KL

Ja får min till helgen nu!!! Är sååå glad å han är ju såå fin. Hoppas veckan går fort =)

Liknande trådar

Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett...
2
Svar
23
· Visningar
1 323
Senast: miumiu
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
370
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
479
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar...
2
Svar
23
· Visningar
1 432
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka