Bekväm munkorg?

TinyWiny

Trådstartare
Kan munkorg vara ett alternativ när hunden inte får slicka/bita på en skada där varken tratt eller uppblåsbar ring fungerar och isåfall vilken?

Hunden är en dansk-svenskgårdshund, tänker att det spelar roll för passformen.

Ja det kan det. Det finns stora, rymliga gallerkorgar som hunden både kan hässja och dricka i :)
Har du något tips på någon du vet är bra? Det här är verkligen helt ny mark för mig. Behovet har aldrig funnits tidigare (på tidigare hundar har tratt eller ring fungerat bra vid behov) och jag känner mig helt vilsen.

Har du något tips på någon du vet är bra? Det här är verkligen helt ny mark för mig. Behovet har aldrig funnits tidigare (på tidigare hundar har tratt eller ring fungerat bra vid behov) och jag känner mig helt vilsen.

Jag är kass på munkorg. Vi äger inte ens någon :o
Jag hade tagit med hunden till en välsorterad hundbutik och provat ut en modell på plats.

Jag är kass på munkorg. Vi äger inte ens någon :o
Jag hade tagit med hunden till en välsorterad hundbutik och provat ut en modell på plats.
Som jag då :o Tyvärr finns inga sådana affärer inom rimligt avstånd annars vore ju det det enklaste. Djurbutikerna här ger jag inte mycket för tyvärr. Jag får väl beställa hem några och testa helt enkelt :)

Jag tittade på just den men kan de verkligen inte slicka igenom den? Tänker om den är mjuk och ganska kort att han kan trycka ihop den eller få ut tungan ändå och på så vis kunna slicka ändå?

Det kan dom säkert. Tonto kan plocka upp leksaker även med en baskerville på. Gallermunkorgar är inte bekväma enligt mina hundar, och inte för mig heller - när dom kommer och ska gnugga av sig på mig.

Det beror ju på munkorgen, jag köpte en i plast för många år sedan till exets hund när hon var opererad och den hade ett litet inlägg i "nosen" som man kunde ta bort om hunden behövde mer plats. Jag tog bort det och hon kunde ju fortfarande dricka vatten men inte gnaga eller slicka på något. Samma munkorgar säljs fortfarande har jag sett. Hon var en mycket trevlig blandning av schäfer, grönis och engelsk collie, känns som allt bra från respektive ras hamnade hos henne och hon liknade en svart schäfer. Omplacering från hundstallet och med ett förvånande stort ordförråd, :heart

Absolut! Jag kör alltid korg! Oftast räcker vanlig kennelkorg,. Men ibland måste man tejpa lite. Här är alltså bara ena sidan tejpad eftersom såret sitter på höger sida. Han kan dricka och på nått jäkla sätt leka också
20190114_201045.webp

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 143
Senast: Hermelin
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 333
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 914
Senast: valpköpare
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 078
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar