Bekväm bäddsoffa

Angel

Trådstartare
Mina föräldrar har kommit på att de ska göra om hemma och bland annat införskaffa en bäddsoffa och undrade om jag hade några önskemål. Då det lär vara jag som oftast kommer att få sova i den så får den gärna vara bekväm, både att sitta i och sova i. Krav från föräldrarna är att det är en divanmodell som inte är jätteliten och gärna att det går att tvätta överdragen till kuddarna.
Finns det bäddsoffor med divan som är sköna att sitta i och inte jättehårda?

Spontant hade jag hellre satsat på en dagbädd Enklare på något vis. :) (fast man tappar divanmodellen).

Jag har en, visserligen modell lite mindre (2 breda dynor+divan). Köpte beggad på blocket men den är faktiskt skön att sitta i och jag sov en natt där med och det gick helt ok. Osäker på modell och märke men det finns!

Jag har precis beställt en Järnforsen "Dalby".
Kolla på deras hemsida, finns många olika modeller, även med divan och de har resårmadrasser. :)

Jo, det finns några divanmodeller som har bäddsoffa, provsatt en på Jysk som var förvånadsvärt mjuk att sitta i, vet dock inte hur den är att sova/ligga i. Modellen kan även ha utgått.

Jag har Ikeas Friheten, jag tycker att den är jätteskön både att sitta och att sova i :) !

Sån har jag också. Tycker också den är skön att både sitta i och sova i. Dessutom kan en ju använda vilken bäddmadrass en vill. Den är också väldigt enkel att göra om mellan soffa och säng :)

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 104
Senast: lundsbo
·
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
22 249
Senast: Zewz
·
Relationer Anonymt nick, vet någon vem jag är så visa gärna inte det <3 Det här kommer bli jättelångt, men för att sammanfatta det hela lite så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
17 385
Senast: Brandgul
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 546
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V