Behövs grönt kort för clear round?

L

Lillkaris

Ja, behöver man ha grönt kort för att rida en clear round?
Skulle vilja starta i en clear round i sommar men vet inte om någon ridklubb i närheten anordnar en grönt kort kusr tills dess.

Sv: Behövs grönt kort för clear round?

nej det behövs inte grönt kort för att "tävla" clear round.. man behöver ha grönt kort från inbjudningstävling och uppåt tror jag, rätta mig nån om jag har fel..
lycka till!!!

clear round är ju en klass och ingen tävling. antar att du tänker på klubbtävling eller banträning el. liknande och då brukar det normalt sett inte krävas grönt kort.

clear round-bedömning förekommer även på ex. lokala hopptävlingar i de lägre klasserna (vanligt i ex. 90cm) och då behöver man ju grönt kort efterrsom det är lokal tävling.

Lillkaris skrev:
Ja, behöver man ha grönt kort för att rida en clear round?
Skulle vilja starta i en clear round i sommar men vet inte om någon ridklubb i närheten anordnar en grönt kort kusr tills dess.
´vissa klubbar vill både ha grönt kort och vaccination på pollen din tex Säve horse park vill detta. Men dit skulle jag inte åka om jag var du. Konstiga avstånd och bredda oxrar ???????!!!!!!!

Clear round är en bedömning i en klass.

Om du ska tävla en vanlig klubbtävling på din hemmaklubb behövs inget grönt kort.

Men tävlingar from lokal nivå, även inbjudningstävlingar, kräver grönt kort och ryttarlicens.

Ponnyn/hästen får delta i klubb- och lokaltävlingar utan licens, men måste ha det from regional nivå, oavsett bedömning. Och den måste vara vaccinerad.

Lycka till i sommar!:bump:

Om det ej är på klubben utan på en Lokal tävling så ska du ha Grönt Kort.

Liknande trådar

Tävling Vet inte om det blir rätt prefix, men jaja. Hur fungerar tre- och fyraårstest? Jag har en medryttarponny som jag rider in, och med honom...
Svar
2
· Visningar
1 199
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 758
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 017
Senast: lizzie
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 120
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar