behöver råd.

astronaut

Trådstartare
ska åka med duki från sthlm till skövde på torsdag.
Men hur gör man ifall han börjar morra åt andra?
att man ska säga till vet jag, men ska man belöna han på nåt sätt när han INTE morrar åt någon hund så han vet att det är rätt eller är ska han belönas hemma?? :confused:

Ifall han nu skulle börja skälla o ha sig hur gör man då? kan precis inte lägga han på rygg mitt i tåget :crazy:

Vill ha tips på vad man ska göra under olika situationer, som om han morrar, skäller, blir alltför kaxig och så :/ att han blir alltför kaxig är nog ej det största problemet men dom andra två är nog värre .. :crazy:

Är nämnligen första gången jag åker tåg med en hund .. så HJÄLP tack! :)

Sv: behöver råd.

Det är mkt mkt trångt för hundarna i djurvagnarna. I värsta fall kan man hamna med 3 andra hundar och de ska då dela ytan som finns under ett bord. :smirk: Inte rätt läge att ha en osäker hund på.

Det du kan göra är att helt enkelt se om det skulle finnas något säte där det inte finns någon hund. Alternativt om du har en resebur, så kan du sätta den med hund i där det finns lite yta för resväskor.

Det som är mkt dåligt på dessa vagnar är att det är öppet mellan säterna nere vid golvet. Den hund som sitter framför kan komma åt din hund genom att krypa under sättet.

Det är helt enkelt skitsvårt att åka buss med en hund om den är osäker eller kaxig. Kanske ska du fundera på en munkorg om risken finns att han blir så stressad att han kan bita. Det är inte det bästa för din hund om han nu är osäker, men det är ditt ansvar att se till att din hund inte skadar någon annan.

Lycka till!

Det brukar lösa sig, men var absolut inte rädd för att byta plats om du märker att det inte funkar. Många människor som sitter i djurvagnarna har inte ens några djur med, så de kan gott flytta.

Skulle just skriva det. Skaffa en munkorg. Finns sådana i t.ex. tyg som räcker långt eftersom att man har hunden (förhoppningsvis) så nära sig.

Berätta att han f*n inte ska sitta och moppsa sig. Att lägga honom på rygg är nog både verkningslöst och mer uppstressande. Korta kopplet och säg att man inte morrar åt andra hundar. Om du kan så ta tag i halsen eller ena kinden och tillåt honom inte att ens titta på de andra hundarna.

Men det är supersvårt att säga nått eftersom att relationen mellan hund och förare som är det avgörande, oavsett hur mycket "rätt" man gör.

Min uppfödare skulle kunna säga att man säger hallå i hundens öra och så lyder den jämt, men det funkar inte för mig även om jag säger samma ord och gör på samma sätt ;)

vet ju inte hur stor hund du har, men óm den är liten så är väl bur/väska bäst. Då kan du även lägga ett tyg över så den inte ser andra hundar/katter...

det gick dock jättebra, var fullt på tåget så vi fick sitta ner där man går in och ut på tågen.
Där delade vi "rum" med en annan hund, och duki morrade inte ens, han var tyst:D riktigt stolt!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 581
Senast: fixi
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 112
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 435
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
1 059
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix