Behöver pepp...

Stjaerna

Trådstartare
...till att börja träna. Ja, mitt nu 1-åriga hästlösa liv börjar nu ta ut sin rätt. Har inte varit ordentligt aktiv sedan jag lämnade hästen hemma och började på universitetet. :crazy: Har aldrig känt mig så slapp som jag gör nu, och känner verkligen att jag hade mått bättre med lite mer träning. Problemet är att motivationen är under noll. Jag tycker det är såååååå tråkigt att bara träna för träningens skull. Att ut och jogga tar emot något så enormt, och när jag väl tar mig ut är allt jag kan tänka på hur otroligt tråkigt och jobbigt det är :o

Problemet är också att jag inte riktigt har tid utöva något lite mer "sportigt". Dvs, medryttarhäst eller annan sport kan jag glömma då jag praktiskt taget bor på tre ställen för tillfället och inte kan binda mig till ett ställe. I vår hoppas jag dock att jag har ett mer stabilt boende, och att jag då kan kanske börja gymma eller liknande. Men helt ärligt så kommer jag att bli tokig om jag faktiskt inte håller igång själv tills dess.

Den stora frågan är alltså, har ni något tips på hur man höjer motivationen, vad man kan träna utan tillgång till egna träningsredskap och hur man går vidare från det? Alla tips mottages tacksamt! :)
 
Sv: Behöver pepp...

Hoppa in in beachtråden :)
Alla där är peppande och schysta med helt olika förutsättningar.
 
Sv: Behöver pepp...

Steg ett är att inse att motivationen kommer inte magiskt dyka upp utan du måste göra ett aktivt val till att börja röra på dig! Jogga behöver du inte göra om det inte tilltalar dig, men vad tycker du om promenader? Det kan du göra var som helst, och säg 30 minuters promenad per dag är en väldigt bra start. Promenader går att göra roligare genom att t.ex. lyssna på dokumentärer eller podcasts :)
 
Sv: Behöver pepp...

Mirre: Ah, bra idé! Det tänkte jag inte på :)

Zassoo: Jaa, jag får väl inse det helt enkelt :/ Det var ju också en sjukt bra idé med att lyssna på en podcast samtidigt jag går. Det är en början i alla fall! :)
 

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 286
Senast: Ajda
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 190
Senast: LaMagia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok “Träna!”, säger de. “Det är superviktigt och bra för i princip ALLT!” Jo, jag vet. Jag är egentligen en sån som GILLAR att träna på gym...
Svar
3
· Visningar
1 210
Senast: Habina
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
29 974
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp