Behöver höra era livshistorier- visst går det att ändra sitt liv till det bättre?

Uttern

Trådstartare
Som rubriken ovan undrar jag om ni orkar dela med er av era livshistorier? Känner att jag behöver pepp inför livet, vad är inte bättre än att vända sig till buke😊

Efter har fått reda på att min medfödda hörselskada har blivit sämre, har jag nu panik över livet. Kommer jag någonsin hitta ett jobb som går att anpassa efter mina handikapp? Har ju även psykisks besvär på köpet också...

* berätta gärna hur du gjorde för förändra ditt liv?

Som rubriken ovan undrar jag om ni orkar dela med er av era livshistorier? Känner att jag behöver pepp inför livet, vad är inte bättre än att vända sig till buke😊

Efter har fått reda på att min medfödda hörselskada har blivit sämre, har jag nu panik över livet. Kommer jag någonsin hitta ett jobb som går att anpassa efter mina handikapp? Har ju även psykisks besvär på köpet också...

* berätta gärna hur du gjorde för förändra ditt liv?
Om jag tradar upp ett gäng av mina livsändelser kan jag beskriva ett rent skitliv.
Å andra sidan kan jag beskriva ett rätt fantastiskt dito också.
Allt beror på hur jag berättar storyn.

Som en vän en gång sa "man får rida den häst man har".

Jag har den här kroppen, det här psyket - de här förutsättningarna. Så då får jag se till att göra det bästa av det jag har. Ibland innebär det att koka soppa på en spik. Ibland går det lättare. Men vem fan har sagt att det ska vara enkelt.

Klyschigt - det är inte hur man har det utan hur man tar det.

Mitt liv har inte förändrats på något dramatiskt vis. Jag har bara tuffat på. I rejäl motvind ett antal gånger. Men jag har sett till att övervintra och då har det så småningom blivit bättre.

Jag är inte kristen men sinnesrobönen håller mycket vishet "Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden." Insikt och acceptans. Kan tipsa om ACT som är variant på KBT/mindfulness och i stora delar bygger på en idén om acceptans och insikt.

Jag har haft mina med- och motgångar i livet. Liksom de flesta andra människor. Vi är väldigt sällan så ensamma som vi känner oss. Personligen försöker låta mig styras av positiv, snarare än negativ, förstärkning (skillnaden mellan att springa mot det positiva och att springa från det negativa). I tuffa perioder har mantran varit till hjälp, såsom "tiden går" (ie saker förändras), "mind över mood" (tips från psykologen) och "get up, stay up" (från början hämtat från en reklamjingel för energidryck).

Nu vet jag inte vad för typ av hörselskada du har men går det inte att få hörapparater betalda för sig? Särskilt om det bidrar till att du inte kan hitta jobb och eller din psykiska ohälsa?

Om jag tradar upp ett gäng av mina livsändelser kan jag beskriva ett rent skitliv.
Å andra sidan kan jag beskriva ett rätt fantastiskt dito också.
Allt beror på hur jag berättar storyn.

Som en vän en gång sa "man får rida den häst man har".

Jag har den här kroppen, det här psyket - de här förutsättningarna. Så då får jag se till att göra det bästa av det jag har. Ibland innebär det att koka soppa på en spik. Ibland går det lättare. Men vem fan har sagt att det ska vara enkelt.

Klyschigt - det är inte hur man har det utan hur man tar det.

Mitt liv har inte förändrats på något dramatiskt vis. Jag har bara tuffat på. I rejäl motvind ett antal gånger. Men jag har sett till att övervintra och då har det så småningom blivit bättre.

Så ser det ut för mig också. Det har helt klart blivit lättare med åren men det är ju inte så konstigt, man får ju mer erfarenhet vilket gör att man lättare hanterar motgångar.

@Uttern: Jag har en kronisk sjukdom som troligtvis kommer att förkorta mitt liv (den eller den rätt hårda medicineringen mot den). En nära vän till familjen dog pga följdsjukdomar av samma sjukdom jag har. Jag har nu ett år kvar tills jag är lika gammal som när han dog.

När jag väntade på att få veta vilken sjukdom jag hade bestämde jag mig för att skitsamma hur många år jag får, de jag får ska vara roliga (eller iaf fyllda med bra innehåll). Jag tror jag lyckats rätt bra med det hittills även om allt är skit ibland, det hör liksom till livet.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 200
Senast: manda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Frågan har väl ställts om och om igen men nu står jag här och ber kloka buke om råd, om någon orkar läsa. Haft en mindre sund relation...
2
Svar
32
· Visningar
5 392
Senast: ameo
·
Kropp & Själ Jag blir bara tröttare och tröttare. Får mindre och mindre energi. Feber har jag flera dagar i veckan, någon/några timmar åt gången...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
15 909
Senast: Bri
·
Äldre Snart 36 år gammal finner jag mig plötsligt stående utan varken jobb, häst eller man. Mitt liv är ett helt oskrivet blad och det är med...
2
Svar
36
· Visningar
3 106
Senast: Tranan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar