Behov i hästsektorn

cactuspower

Trådstartare
Ska ta en paus ifrån skolan (första året naturbruk-häst) ett tag men kommer återgå till studierna igen i höst. Men jag funderar lite på vad man ska tänkas jobba med efter skolan, jag vill gärna jobba med något hästrelaterat då jag fullständigt brinner får hästarna, har även fått mycket stöd från ridklubben och personer i närvaro som defintivt tycker att jag borde jobba med hästar. :)

Men jag funderar lite bl.a. vad det finns för yrkesmässiga behov i hästsektorn? Vilka personer behövs det fler utav tycker ni, yrkesmässigt sett då?

Kommer som sagt ha gått naturbruk-häst och målet där är väll egentligen att bli diplomerad hästskötare. I början av mars kommer jag även genomföra steg 3 på min ungdomsledarutbildningen, är alltså färdig utbildad ungdomsledare då.

Själv har jag funderat lite kring det här med att utbilda sig till handikappledarkurserna, vad tror ni om det? Finns behovet?
Jag tänkte eftersom ridningen ändå är en utav (om inte den allra) största handikappsporten som vi har i sverige.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 563
Senast: Mia_R
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 109
Senast: alazzi
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 144
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 500
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar