Begagnade nappflaskor?

Sv: Begagnade nappflaskor?

Emilia tycker också bäst om MAM, eller den nappen iaf. Sen tycker jag att det känns bra att dom tillverkas i Europa (österrike) och inte i Kina som många andra verkar tillverkas i.

Håller med alla andra om att MAM är bra. Vi har inte köpt ny dianapp, utan den som följer med har fungerat bra till välling.

Man vet inte hur farligt det är. Det kan vara reproduktioshämmande. De forskar om det. En av forskarna som uttalat sig använder iaf glas till sina barn.

Jag tror inte att glas går sönder så lätt. Däremot är nog flaskorna lite tyngre. Egentligen är man helt korkad som inte använder glas. De går att diska i maskin, är giftfria och de går att värma i micron. Varför använder jag plast egentligen????

Jaa jag såg det efter att den här sega uppkopplingen skickat mitt inlägg men jag orkade inte rätta och ha mig.
MEN nu kom jag ju på det där radioprogrammet jag hörde häromdagen som säkert flera andra lyssnade på - om allt flamskyddsmedel och annat som fanns i plast och hej-vem-vet-vad-för-mer-saker (typ mobiler och fjärrkontroller). Så det skulle man ju inte låta ungarna suga på. Finns det inga andra flaskor än de av plast?
Själva nappen kanske är svår att göra i ngt annat material?
Sedan måste jag ställa en nyfiken fråga - hur blir flaskorna repiga? Blir de det när man kokar dem (plasten töjs? ) Eller diskar man dem på ngt konstigt sätt? Ja det är en genuin fråga, jag har inte doktorerat i nappflaskestudier nämligen :o

Ja, det dyker upp fler frågor!
Jag antar att flaskorna blir repiga vid diskning?

Calazirya vad menar du med att du kör dom i sterilisatorn?

Doneloge jag brukar kassera matlådorna när det är märken i plasten, det är då gifterna kan frigöras.

För övrigt, tack för alla tips :bow:

Jag tror inte att glas går sönder så lätt. Däremot är nog flaskorna lite tyngre. Egentligen är man helt korkad som inte använder glas. De går att diska i maskin, är giftfria och de går att värma i micron. Varför använder jag plast egentligen????

Går det att få tag på glasflaskor i vanliga mataffärer oxå?
Det låter ju som det bästa alternativet!

glas är säkert bra ända till barenet ska börja hålla i själv... :eek:
hur många gånger tror ni det går att kasta en glasflaska i golvet innan den går sönder? det fanns nog mer än en anledning till att glasflaskorna försvann på 70-talet (eller när det nu var - minns iaf att vi hade nappar till glasflaskor till min lillebror, född -74)

glas är säkert bra ända till barenet ska börja hålla i själv... :eek:
hur många gånger tror ni det går att kasta en glasflaska i golvet innan den går sönder? det fanns nog mer än en anledning till att glasflaskorna försvann på 70-talet (eller när det nu var - minns iaf att vi hade nappar till glasflaskor till min lillebror, född -74)

:rofl:
Nä det har du rätt i, jag kan ha haft lite otur när jag tänkte :D skönt att det finns andra som klarar av det bättre

kl

Vi fick en glasflaska i ett välkomst-paket. Jag tycker inte alls om den, tung och klumpig. Fast jag kanske finns bättre glasflaskor men jag håller mig nog till MAM ändå.

Vi har en sterilisator som vi kör i micron med nappflaskor och nappar i :)

Går nog minst lika bra att koka i kastrullen, men sterilisatorn har plats för alla flaskor och nappar ( är som ett flaskställ i )

Det hade nog jag ocksa gjort om jag var du. Man behover ju inte speciellt manga.

Var koper man flaskor i Sverige? Som ar bra till valling? Ska hem om en vecka och behover ju nagot till valling nu nar han borjat dricka det, de de har här har alldeles for sma hal. Apoteket? Ica? Coop?

Jag köper Esska på Coop, fungerar jättebra. :)

ok. tyckte inte de hade något på Coop förra gången jag var där (i julas) men jag ska kolla på en annan.

Coop Forum brukar ha en hel del märken och modeller, samt tonvis av olika nappar till också. Köpte där igår senast, till min brorsdotter!

Sebastian kunde för övrigt enbart dricka ur MAM Ultivent eller Dr Brown, han fick ont i magen direkt om han inte hade jämnt flöde och flaskan inte gav luftbubblor. Dr Brown fram till ca 8-9 mån, därefter bytte han till Ultivent som han övergav när han slutade med vällingen vid 18 mån ålder. Han vägrade alla andra flaskor :p

Vi har en sterilisator som vi kör i micron med nappflaskor och nappar i :)

Går nog minst lika bra att koka i kastrullen, men sterilisatorn har plats för alla flaskor och nappar ( är som ett flaskställ i )

Det räcker alltså inte bara att diska grejjerna?

Coop Forum brukar ha en hel del märken och modeller, samt tonvis av olika nappar till också. Köpte där igår senast, till min brorsdotter!

Sebastian kunde för övrigt enbart dricka ur MAM Ultivent eller Dr Brown, han fick ont i magen direkt om han inte hade jämnt flöde och flaskan inte gav luftbubblor. Dr Brown fram till ca 8-9 mån, därefter bytte han till Ultivent som han övergav när han slutade med vällingen vid 18 mån ålder. Han vägrade alla andra flaskor :p

Dr Brown blev jag rekommenderad, var köper man dom?

Vi har säkert 30 flaskor, skulle aldrig palla med att diska flaskor kl 07 på morgonen när lilleman vill ha sin välling....

enligt vad jag hört ska de vara krångligare än mam ultivent att diska :p

Dr Brown flaskorna???

Hm, varför är det krångligt att diska dom (vilka som helst) överhuvudtaget. jag kanske är trög, men räcker det inte att använda diskmaskinen? Varför använder man sterilisator t ex?

mam ultivent består av 5 delar istället för vanliga tre, därför är den bökigare än en vanlig flaska att diska. Hur många dela D Brown består av vet jag inte, men min kompis påstår att mam är lättdiskad om man jämför.

Jag diskar inte i diskmaskin eftersom det påstås kunna ge små repor i plasten och därmen kan det fälla ut mer giftiga ämnen. Men man gör ju som man vill.

Till mindre barn ska man regelbunder kokar nappar och flaskor och en del väljer att sterilisera i micron istället. Jag minns dock inte vilket ämne som används till det.

Jag köpte mina på Babyland, för ca 3 år sedan.

Krångliga att diska? Njae, jag vande mig väldigt fort. Det är flaskan, nappen och ett rör som går ned i flaskan. Jag körde allt i diskmaskinen, högst upp, och repiga blev dom inte. Däremot blev dom repiga direkt av en sådan flaskborste.
Rätt dyra, men väl värda sina pengar verkligen! Inte en enda liten luftbubbla som han svalde :)
Som minsting ville han inte äta ifrån wideneck-napparna, men det gick bra när han var runt 4 mån om jag minns rätt.

Men jag anser inte MAM Ultivent besvärliga att diska heller. Man skruvar av nappen, och skruvar sen av botten. Där i sitter en liten gummiring som man plockar ut och sköljer av - därefter diskar man som en vanlig flaska bara. Förutom att det faktiskt är lättare att komma åt eftersom botten är öppen :p

Dr Brown:
1029517-rescaledpic-300x804.jpg

MAM Ultivent:
AAAAAjteCDgAAAAAAItsdA.jpg

Liknande trådar

Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
469
Senast: Fetaost
·
Fritid Jag ska leta efter ett hotell en vecka och har alltid använt booking.com utan några problem, men den senaste tiden har klagomålen...
Svar
10
· Visningar
756
Senast: Tuvstarr
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 253
Senast: mars
·
Kropp & Själ TW: sexuella övergrepp Gammal användare nytt nick. När jag var 11 blev jag utsatt för övergrepp på nätet. En man som sa åt mig vad jag...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
5 344
Senast: Filit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar