Filit, det märks att du har många tankar om det som hänt och vad det har gjort med dig och också tankar på vem du är och om du är "normal" som känner si eller så och gör si eller så. Det låter som om du har sökt en del efter svar, men att det nästan bara gjort dig mer förvirrad.
Jag tror som alla andra att det säkert vore bra om du kunde hitta någon att prata med direkt om de här sakerna. Det finns många varianter, allt ifrån att hitta någon i din närhet som är bra att prata med till att söka upp en psykolog eller terapeut, men eftersom många av dina funderingar rör sexövergrepp, sexualitet och identitet så tänker jag att det skulle kunna vara ett bra första steg att söka dig till en av de hjälporganisationer som finns och som jag gissar att du redan har koll på eller kan googla fram. Eftersom du är orolig för hur det ska vara att prata med någon kanske en chatt eller ett telefonsamtal är ett lagom första steg. Jag tror att du har en del katastroftankar och bygger upp en bild av allt möjligt som kan hända om du pratar med någon, att du ska bli ifrågasatt, inte bli förstådd osv. Ofta är det bästa man kan göra då att faktiskt våga ta ett första steg och få se hur det är istället för att fortsätta ägna timmar åt att oroa sig för att det inte ska bli bra.
Jag tycker det är starkt av dig att skriva här och våga ta emot alla svar. Jag tycker också att du har kloka och vettiga funderingar och det är moget att reflektera över dina upplevelser och det du är&gör så som du gör.
Jag är en sån som jobbar med att ha samtal med personer som varit med om svåra saker, och jag är helt säker på att de allra flesta andra som gör det skulle tycka lika som jag om en ung tjej som berättar om sina upplevelser och tankar som du gör. Du har allt att vinna på att fortsätta reda ut vad som är vad i ditt liv och jag lovar att det finns många därute som skulle kunna hjälpa dig. Inget i din historia är något du är ensam om, det finns många som delar dina erfarenheter och många som har gått vägen innan dig. Jag lovar att det kommer något bra ur det här!