Begagnade nappflaskor?

Sv: Begagnade nappflaskor?

Skillnaden är att drink easy-napparna har en liten sak som släpper in luft under ringen. Vet inte om den eg. hjälper. Sonen har lärt sig att pausa och släppa in luft när det behövs.

*lånar knapp*

Ni som kör med sterilisator, vilken passar till MAM-ultivent flaskorna? vad rekommenderar ni, sådan man kör i micron eller sådan där dyrare variant?

Alltså det är inget man prompt måste ha öht, men eftersom vi gav ersättning och hade många flaskor så körde vi på den i början när Ella var nyfödd.

Vi har Philips sterilisator som man använder i micron och vi har kört enbart med MAM-Ultivent :)

Vi kör också med ersättning delvis, och lilltjejen är endast dryga 2 veckor. Kokar flaskor och nappar varje dag, men eftersom att vi har så mycket kalk i vattnet blir det som en beläggning på alla ytor, vilket känns mindre trevligt.
Men philips sterilisator funkar till MAM-ultivent flaskorna? även till dom stora?

Japp vi har både stora och små, man plockar ju isär hela flaskan innan man steriliserar så det är nemas problemas :)

kl

Nån fler som köpt de nya giftfria flaskorna från Esska?
Reko heter dom, köpte en i torsdags.

Den är mjukare i plasten är de vanliga flaskorna och en lite konstig sak hände idag, trycket på utsidan har gått bort idag. Så nu ser jag inte nån ml-angivelse mellan 100 och 200 ml typ. :( Den har inte maskindiskats, men jag KAN ha fel så isf max en gång. Men det fanns fler siffror där i morse, så de försvinner alltså bara av vanligt varmt vatten från kranen i kombination med att man ju håller handen där. Undrar om jag faktiskt ska gå tillbaka med flaskan till Babyproffsen, Esska borde ju vara intresserade av att tillverka bra grejer....

Tycker jag faktiskt absolut att du kan göra :/

Vi kör alltid våra MAM i maskinen och dom ser inte ens slitna ut ..

Liknande trådar

Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
469
Senast: Fetaost
·
Fritid Jag ska leta efter ett hotell en vecka och har alltid använt booking.com utan några problem, men den senaste tiden har klagomålen...
Svar
10
· Visningar
756
Senast: Tuvstarr
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 253
Senast: mars
·
Kropp & Själ TW: sexuella övergrepp Gammal användare nytt nick. När jag var 11 blev jag utsatt för övergrepp på nätet. En man som sa åt mig vad jag...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
5 344
Senast: Filit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar