Begagnade nappflaskor?

Sv: Begagnade nappflaskor?

mam ultivent består av 5 delar istället för vanliga tre, därför är den bökigare än en vanlig flaska att diska. Hur många dela D Brown består av vet jag inte, men min kompis påstår att mam är lättdiskad om man jämför.

Jag diskar inte i diskmaskin eftersom det påstås kunna ge små repor i plasten och därmen kan det fälla ut mer giftiga ämnen. Men man gör ju som man vill.

Till mindre barn ska man regelbunder kokar nappar och flaskor och en del väljer att sterilisera i micron istället. Jag minns dock inte vilket ämne som används till det.

Herrejösses vilken snårig värld. Inte ska det vara enkelt inte. Men varför måste man sterilisera flaskorna?

Jag körde allt i diskmaskinen, högst upp, och repiga blev dom inte. Däremot blev dom repiga direkt av en sådan flaskborste.

Nej jag tycker det låter mer logiskt att dom blir repiga av borstar snarare än diskmaskinen!

Herrejösses vilken snårig värld. Inte ska det vara enkelt inte. Men varför måste man sterilisera flaskorna?
Bäbisar är ju inte så tåliga vad gäller bakterier och sånt. Men jag tycker att det räcker gott att diska flaskorna i tillräckligt hett vatten. Jag blötlägger alltid flaskorna i enbart varmvatten och sen diskar jag när vattnet svalnat litegrann.

När mina barn blivit lite större har jag diskat flaskorna i maskin. Och skälet till att man bör vara försiktig med det är inte att de blir repiga, utan att det finns risk att de inte blir tillräckligt väl sköljda. Så jag har för vana att alltid skölja dem en gång extra och låta dem torka i diskstället efteråt, för säkerhets skull, tills dess att barnet blivit ytterligare lite större.

(alla mina 4 barn har överlevt detta...)

Bäbisar är ju inte så tåliga vad gäller bakterier och sånt. Men jag tycker att det räcker gott att diska flaskorna i tillräckligt hett vatten. Jag blötlägger alltid flaskorna i enbart varmvatten och sen diskar jag när vattnet svalnat litegrann.

När mina barn blivit lite större har jag diskat flaskorna i maskin. Och skälet till att man bör vara försiktig med det är inte att de blir repiga, utan att det finns risk att de inte blir tillräckligt väl sköljda. Så jag har för vana att alltid skölja dem en gång extra och låta dem torka i diskstället efteråt, för säkerhets skull, tills dess att barnet blivit ytterligare lite större.

(alla mina 4 barn har överlevt detta...)

Ja men så bra då! Lite skit rensar magen, eller hur ;)

Jag steriliserade/kokade nappar/flaskor rätt ofta tills att Ella fyllde 3 månader, det var rekomendationer från BVC :)

Nu steriliserar jag 1 ggn i veckan ungefär samt när jag köper nya nappar/flaskor.

Som tidigare skrivet, MAM kan man iaf diska i maskinen eftersom dom inte innehåller några giftiga ämnen :)

Visste inte att MAM tillverkade fler typer av flaskor, men jag menade MAM Ultivent och den är fri
4212103.jpg

Haha så sant som det är sagt :)

Men Ella ratar alla andra flaskor så för mig är utbudet ganska litet ( men vi har iaf alla färger som finns i MAM-utbudet :p )

Haha så sant som det är sagt :)

Men Ella ratar alla andra flaskor så för mig är utbudet ganska litet ( men vi har iaf alla färger som finns i MAM-utbudet :p )

Har du haft den flaskan från början? Eller hur kom du annars på att hon bara ville ha den?

En färg för varje humör kanske?

Den har vi haft från början eftersom den flaskan tillsammans med Dr:Brown förhindrar vakuum när barnet äter/dricker.

Dr:Brown ratade hon och sedan har vi kört på MAM, provade nu med Medela men det gick inte alls :)

Vi har också MAM Ultivent, den är himla bra men fortfarande känns den lite stor. Lille plutt dricker inte 200 ml än, men snart så... Mest använder vi Esskas små flaskor när han dricker vatten till maten. Till välling har vi kört Esska med skårnapp. Men from nu blir det välling i MAM med kryssnapp, den nappen är himla bra tycker jag. Alternativt värma vattnet i kastrull om vi ska använda Esskan. Har bara en MAM och nån gång kommer man nog ha bråttom och den är odiskad eller kan ej hittas...

Det finns små MAM! Jag har aldrig sett dem, men det dök upp en tjej på öppna förskolan med små ultivent. Hon hade aldrig sett en 200 ml! *he he* Jag fattar inte vart hon handlar. Vi bor i samma område... Nu när sonen är stor kör jag 300 ml utan ultivent, så enkelt att diska... Efter vällingen på kvällen får han vara uppe och leka tills han rapat så det fungerar bra. Min mamma tror inte att 1½ åringar behöver rapa, men tydligen har vår son inte läst instuktionsboken.

Det finns ju små MAM ultivent också, dom tar 160 ml.

Vi köpte dom små på Ullared men jag har sett dom på apoteket också :)

1 MAM :eek:, jag tror vi har 7 st :D

Har eller aldrig sett små! Är MAM drink easy lättare att diska men har samma braiga napp? Tror inte Valle behöver det här anti-vacuumet egentligen, han är inte speciellt pruttig eller rapig längre.

Vi har bara en för han har aldrig varit intresserad av nappflaska, bara tagit en klunk i taget och sedan tuggat på den. Det är inte förrän senaste veckorna som han börjat dricka ordentligt! Så vi tränar med välling morgon och/eller kväll för på natten är han fortfarande väldigt skeptisk, då vill han ha bröstet istället. Har fått honom dricka liite på natten ett par ggr, kanske 30 ml eller nåt.

Ja det är en snarlik napp. Man skulle kunna använda samma, men det är en liten plupp under nappen för att släppa in luft under ringen. Jag är väl ovanligt lat, men den är ju mycket lättare att diska eftersom det bara är en hel flaska.

Jag tycker också ultiventen är lite too much.
Speciellt när inte behovet finns riktigt, det känns för mig som att flaskan är gjord för spädbarn som dricker ersättning. Då är det ju väldigt viktigt att de inte får i sig luft, men nu när han är 9 månader... Näh. Så jag kan köpa drink easy och fortsätta med ultivents nappar? Har nämligen köpt på mig så jag har 3 st.

ultivent-napparna går även att sätta på Dr. Brown flaskorna. Emilia tyckte inte om nappen på Dr.Brown flaskan så vi testade att sätta MAM nappen på den flaskan och använder den nu som vattenflaska och reservflaska. Fast nya köper vi MAM flaskor.

Liknande trådar

Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
469
Senast: Fetaost
·
Fritid Jag ska leta efter ett hotell en vecka och har alltid använt booking.com utan några problem, men den senaste tiden har klagomålen...
Svar
10
· Visningar
756
Senast: Tuvstarr
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 253
Senast: mars
·
Kropp & Själ TW: sexuella övergrepp Gammal användare nytt nick. När jag var 11 blev jag utsatt för övergrepp på nätet. En man som sa åt mig vad jag...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
5 344
Senast: Filit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd