Bedömningen

nattrexx

Trådstartare
Hejhej! Ska ut på min första tävling nu! LD+ och LC.
behöver hjälp med bedömningarna!
Lätt D+Två faser 382.4.6 (A+A:0) med totalfel
och
Lätt CTvå faser 382.4.3 (A:0+A:0)

Vad innebär dessa? Jag vet att det är omhoppning men kommer den direkt eller är det paus? och vad är skillnaden mellan A+A:0 och A0+A0??! Jag menar man kör väl bara först grundhoppning och sen omhoppning på båda! HJälp mig!!
 
Formellt så är det inte grundomgång och omhoppning, utan en hoppning i två faser.

Hur det fungerar läser du i TR, du har fått momentet i benämningen, alltså Mom 382, och TR hittar du på förbundets hemsida: http://www3.ridsport.se/Tavling/Tavlingsreglemente/ Välj TR III - Hoppning och under punkt 4 i Mom 382 hittar du förklaringarna till bedömningarna.

4:6 Minst antal sammanlagda fel i båda faserna (både hinderfel och eventuella tidsfel i båda faserna) och om det behövs tiden i fas 2.
Med andra ord, rid hela banan på en gång, även om du får fel i fas ett, och om du vill rida för så bra placering som möjligt, rid "på tid" i fas två.

4:3 Minst felpoäng och bäst tid i fas 2 (och om det behövs minst felpoäng och bäst tid i fas 1).
Med andra ord, om du får fel i fas ett så är du klar. Är du felfri i fas ett så fortsätter du att rida resten av banan på en gång, och om du vill rida för så bra placering som möjligt, rid "på tid" i fas två.

På lokal tävling kan det vara ny startsignal mellan fas ett och fas två, men det är sällsynt och ska i sådana fall tydligt stå angivet i propositionen.

/Lady_S
 
Formellt så är det inte grundomgång och omhoppning, utan en hoppning i två faser.

Hur det fungerar läser du i TR, du har fått momentet i benämningen, alltså Mom 382, och TR hittar du på förbundets hemsida: http://www3.ridsport.se/Tavling/Tavlingsreglemente/ Välj TR III - Hoppning och under punkt 4 i Mom 382 hittar du förklaringarna till bedömningarna.

4:6 Minst antal sammanlagda fel i båda faserna (både hinderfel och eventuella tidsfel i båda faserna) och om det behövs tiden i fas 2.
Med andra ord, rid hela banan på en gång, även om du får fel i fas ett, och om du vill rida för så bra placering som möjligt, rid "på tid" i fas två.

4:3 Minst felpoäng och bäst tid i fas 2 (och om det behövs minst felpoäng och bäst tid i fas 1).
Med andra ord, om du får fel i fas ett så är du klar. Är du felfri i fas ett så fortsätter du att rida resten av banan på en gång, och om du vill rida för så bra placering som möjligt, rid "på tid" i fas två.

På lokal tävling kan det vara ny startsignal mellan fas ett och fas två, men det är sällsynt och ska i sådana fall tydligt stå angivet i propositionen.

/Lady_S


okej tack så mycket :D
 

Liknande trådar

Tävling Ska hopptävla för första gången påriktigt snart och jag har lite frågor och funderingar. Min start är ca kl 09.00, det är första...
Svar
2
· Visningar
807
Senast: cewe
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 837
Senast: QueenLilith
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 953
Senast: Bapelsin
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 908
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp