Bedömningen av Business x på bruksprovet.

F

fio

Det skulle vara intressant att veta hur dom egentligen skall bedöma honom med tanke på att han skall godkännas som fälttävlansförädlare, det är väl första gången en hingst bedöms som fälttävlanshingst eller :confused:

Med tanke på att dom inte kan begära att han skall gå lika bra som en dressyrhingst i samling , rörelser osv och inte hoppa lika högt som hopphingstarna.

Det är ingen som riktigt vet så vad tror ni??

Den frågan hat jag också ställt mig. Men visst skall det bli intressant att se vad dom tycker och säger.

Behöver detta blodet i halvblods aveln tycker jag. Åtminstonde för dom som satsar på att föda upp fälttävlands hästar.

Intressant fundering! Det skulle också vara kul att veta om han exteriörbedöms som anglo el halvblod? När jag visat mina anglos på halvblodsbedömningar har de också bedömts som sådana (halvblod alltså), och det är ju lite fel eftersom avelsmålen inte är helt lika.

Hoppas bara att det går vägen för honom, han behövs som sagt (och så kanske det går lättare att sälja anglos sen :D. För det är INTE lätt idag).

MEn han har ju sådan super exteriör fastän dom bedömer honom efter halvbloden att det skall nog inte vara några problem.
Kanske lite kort hals men det finns ju andra som har :D Johan skall iallafall hålla honom slimmad som det "fullblod" han faktiskt är och skall bedömas som, någon fet halvblodsliknande häst kommer inte att visas upp iallafall.

Jag är mer nyfiken på dom krav dom kommer ställa på hans dressyr och hoppförmåga.

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto som jag haft i 11 år, hon är 19 år, haft 2 avkommor tidigare. Hon har knappt tävlat pga mina dåliga nerver men hon har...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 712
Senast: pastejja
·
Kropp & Själ .. med hypnagoga och hypnopompa hallucinationer. Är det någon här på Buke som drabbas av det ibland? Jag har för mig att jag skrev en...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 809
Senast: Milosari
·
Tjatter Äntligen är det dags för årets hingstpremiering! Det tisslas och tasslas i stallarna, lukten av pälsglans ligger som tunga moln och ett...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
14 728
Senast: Kilauea
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har varit iväg på ett fyradagars yogaretreat. Har aldrig varit på något liknande förut, men wow vad härligt det var!! :love: Temat...
Svar
0
· Visningar
550
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka