Bed A:o/A:0 30sek

H

HORSEBABE

Vad innebär det när det står 30sek. när det är en A:0??
Kan dom bara ha skrivit fel? Aldrig hört talas om detta innan!

Gissningsvis menar de hoppning i två faser med A:0 i fas 1, A:0 i fas 2 och ny startsignal till fas 2.

Att det står 30 sek beror nog på att det tidigare stod i TR att det på lokaltävling och lägre kunde vara 30 sek paus mellan faserna, nu är det ändrat så det står inte 30 sek paus, bara att ny startsignal ges och då har du 30 sek på dig att börja fas 2.

jO, TÄNKTE OXÅ PÅ ATT DET KUNDE VARA DEN GAMLA A:O'an men det va väl iallafall inte bara 30sek man hade på sej att starta omhoppn.?

Nja,
när A:1c och A:1d togs bort och ersattes med hoppning i två faser så stod det i TR att "vid lokaltävling och lägre kan ett uppehåll på 30 sekunder läggas in mellan fas 1 och fas 2. Efter 30 sekunder ges ny startsignal. Start ska då ske inom 30 sekunder". Dvs du hade i praktiken en minut på dig: 30 sek paus och sedan 30 sek efter startsignal.
Nu står det inte längre i TR hur lång pausen ska vara, men du har fortfarande bara 30 sek på dig efter startsignalen till fas 2. Till fas 1 är det 45 sek som vanligt.

Gamla A:1d hade också 30 sek efter startsignal som tidsgräns till omhoppning.

Dvs när man stannar kvar på banan och får ny startsignal så har man 'alltid' haft kortare tid på sig efter den nya startsignalen än till grundomgången/fas 1 .

Det är alltså A:0 bedömning o båda faserna och så får man vänta 30 sekunder mellan faserna innan man får startsignal?

Helt förivrrad av det nya systemet speciellt eftersom jag inte varit ute och tävlat nåt direkt sen det kom. :crazy:

Om vi tar det helt från början, enligt uppdaterat TR (som inte längre specificerar hur lång pausen ska vara).

Du kommer in på banan
Du får startsignal och har då 45 sekunder på dig att starta. Tar du längre tid på dig så startas klockan ändå 45 sekunder efter startsignalen så du får bara en sämre tid.
Du går i mål felfri (om inte får du lämna banan efter detta)
Efter en liten paus (längden är upp till domaren numera) så får du ny startsignal och har då 30 sekunder på dig att starta fas 2. Tar du längre tid på dig blir du utesluten i fas 2.

Bedömning A:0 i båda faserna, men för de som gått vidare till fas 2 spelar resultatet i fas 1 ingen roll, samma fel och samma tid i fas 2 ger delad placering även om tiden i fas 1 var olika.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kyla och snö är visst utlovat till senare i veckan. Då kanske det kan bli skönare att sticka ut näsan om det blir "vinterväder" i...
Svar
0
· Visningar
355
Senast: IngelaH
·
Fordon Skulle köpa kylarvätska idag och blev tillfrågad på macken om jag skulle ha röd, grön eller blå vätska? Killen bakom disken sa att det...
Svar
17
· Visningar
1 424
Senast: Pegasus63
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 055
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 916
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar