Ni som är lite kunnigare än jag på detta med kattungar. Kan jag se efter symptom som tyder på att det är dags att föda? Jag har varit med, även ensam, vid förlossningar men då har jag varit hemma hela dagarna och bara vaktat katten. Nu när man åker till jobbet om dagarna undrar man ju varje gång om det ska hända när ingen är hemma. Missan är numera inne när vi är på jobbet, så man börjar ju undra om hon gör så för att det snart är dags.
Veterinären trodde att det skulle ske denna vecka när vi kollade henne. Hennes juver har varit svullet i ett par veckor.
Så, när jag åker hemifrån på morgonen, kan jag titta efter några speciella symptom? Missen är fö. pigg och glad, lika aktiv som innan och hoppar fortrafande upp på alla höjder trots den stora magen. Hon busar, leker, stojar runt och är allmänt galen, som vanligt. Har försökt känna efter rörelser men har ännu inte känt några.
Alla tips o tankar välkomnas.
/Väntande ttl..
Veterinären trodde att det skulle ske denna vecka när vi kollade henne. Hennes juver har varit svullet i ett par veckor.
Så, när jag åker hemifrån på morgonen, kan jag titta efter några speciella symptom? Missen är fö. pigg och glad, lika aktiv som innan och hoppar fortrafande upp på alla höjder trots den stora magen. Hon busar, leker, stojar runt och är allmänt galen, som vanligt. Har försökt känna efter rörelser men har ännu inte känt några.
Alla tips o tankar välkomnas.
/Väntande ttl..