Bebisdags..

Yrja

Trådstartare
Ni som är lite kunnigare än jag på detta med kattungar. Kan jag se efter symptom som tyder på att det är dags att föda? Jag har varit med, även ensam, vid förlossningar men då har jag varit hemma hela dagarna och bara vaktat katten. Nu när man åker till jobbet om dagarna undrar man ju varje gång om det ska hända när ingen är hemma. Missan är numera inne när vi är på jobbet, så man börjar ju undra om hon gör så för att det snart är dags.

Veterinären trodde att det skulle ske denna vecka när vi kollade henne. Hennes juver har varit svullet i ett par veckor.

Så, när jag åker hemifrån på morgonen, kan jag titta efter några speciella symptom? Missen är fö. pigg och glad, lika aktiv som innan och hoppar fortrafande upp på alla höjder trots den stora magen. Hon busar, leker, stojar runt och är allmänt galen, som vanligt. ;) Har försökt känna efter rörelser men har ännu inte känt några.

Alla tips o tankar välkomnas.

/Väntande ttl.. :D

Sv: Bebisdags..

Dom brukar släppa ner mjölk , blir överjobbigt keliga o vill vara nära, bäddar..

okej.. man kan inte se nåt innan det? Så har katterna betett sig precis innan det sätter igång, men inte tidigare på dagen. Hur långt innan brukar de släppa mjölk? Sker det också precis innan eller kan det gå en halv dag eller så?

Tusen tack för ditt svar. :)

Min lilla hona har sin andra kull nu och jag visste att det var dax och försökte passa henne. Kollade henne med jämna mellanrum. Sedan var jag borta ca 2 timmar. När jag tittade till henne nästa gång låg det fyra små och diade. En var fortfarande blöt. Så det gick fort.

Oj.. jo det har gått fort när jag varit med också.. eller så tappar man kanske lite tidsuppfattningen.. :o

Får väl försöka kika på juvret lite då och då. Hon klarar det säkert själv, men vill ändå gärna vara med. Ffa som hon är så ung också och detta är hennes första kull.

Väntar med spänning.. :)

Liknande trådar

Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 398
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 105
Senast: alazzi
·
Äldre Ett par kollegor har återkommit till jobbet efter en dryg veckas semester i solen. De har inte gjort ett enda skapandes grand. Bara...
14 15 16
Svar
302
· Visningar
15 751
Hästvård Jag skulle vilja läsa om era upplevelser. Jag tycker det har varit svårt att sätta fingret på vad som inte stämt och jag har haft lätt...
2
Svar
21
· Visningar
2 721
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar