Bearded collie

T

Tiggertjejen

Vem här har bearded collie?

Vallar ni med dem?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Bearded collie

Det finns en förening för vallande beardisar om du är sugen på att testa... Kan pmá lite om dom om du vill :smirk:

Sv: Bearded collie

Jag har en bearded collie. En mycket trevlig och otroligt lättlärd ras. Har honom inte som vallhund men syns att det finns där. Han brukar följa med mig då jag rider och då försöker han valla hästen.
Min lilla syster har haft med honom till några som hade ankor och dom kunde han valla.
Har klippt honom med en klippmaskin och det blev jätte bra. Skönt att slippa den långa pälsen.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har börjat fundera på att skaffa en till hund. Bor i generationsboende på vår hästgård med skog och hagar där vi har en nättare...
2
Svar
25
· Visningar
2 521
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 599
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 013
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 729
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30