Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad kostar ett sådant gym i månaden?Det är ett relativt obemannat gym (öppet typ kl 5-23) så jag tror inte att de har några pass. Min tanke är dels att jag ska kunna springa på löpband de dagar jag verkligen inte har lust att ge mig ut, dels att jag ska träna styrketräning. Jag tror att man kan boka tid med gymägaren också för att få hjälp och instruktioner, men jag får veta mer när jag kommer dit.
@FengurLaugar Vilken fin häst du har Vad heter han/hon?
Jag var tvungen att ta bort min häst i augusti, vi hade hängt ihop i 12 år, på slutet var hon utlånad på foder för att jag var för sjuk för att ta hand om henne. Mamma hjälpte mig i flera år men tillslut blev situationen ohållbar så jag fick låna ut henne. Men dom åren vi hade henne hos oss var det hon som fick mig att ta mig upp ur sängen på morgonen, hon som gjorde att jag kämpade på sjukhuset och behandlingshem. Och jag hade ändå någon plan att ta hem henne när jag mådde bättre och hade ekonomi för det igen (det är svårt när man går på aktivitetsersättning kan jag lova...) Men nu kommer det aldrig bli så. Hon var den vackraste och mest underbara hästen, känns som jag aldrig kommer hitta en häst som henne. Vi har delat så otroligt mycket tillsammans, saker som ingen trodde skulle gå.Tack
Han heter Bjarnarlaukur från Blomsterkullen Islandshäst med kilometerlångt namn haha.
Jag har en till som bara är 5 år och inte riden så länge
Jag var tvungen att ta bort min häst i augusti, vi hade hängt ihop i 12 år, på slutet var hon utlånad på foder för att jag var för sjuk för att ta hand om henne. Mamma hjälpte mig i flera år men tillslut blev situationen ohållbar så jag fick låna ut henne. Men dom åren vi hade henne hos oss var det hon som fick mig att ta mig upp ur sängen på morgonen, hon som gjorde att jag kämpade på sjukhuset och behandlingshem. Och jag hade ändå någon plan att ta hem henne när jag mådde bättre och hade ekonomi för det igen (det är svårt när man går på aktivitetsersättning kan jag lova...) Men nu kommer det aldrig bli så. Hon var den vackraste och mest underbara hästen, känns som jag aldrig kommer hitta en häst som henne. Vi har delat så otroligt mycket tillsammans, saker som ingen trodde skulle gå.
Nu har jag min lilla hund istället och han betyder allt för mig. Jag bor ensam men känner mig aldrig ensam eftersom han alltid är med mig. Älskar honom så otroligt mycket. Dessa djur alltså, vad skulle man göra utan dom?
Nu har jag kört ett varv av corepasset som @Tassetass tipsade om. Något modifierat där vissa övningar bara inte gick att göra i 45 sekunder. Jag är så hopplöst otränad så det finns inte, så jag är bara jäkligt glad att jag orkade igenom alla övningarna. Men man måste väl börja någonstans, va?
(Jag kommer definitivt knappt kunna ta mig ur sängen imorgon, än mindre skratta.)
Åh, den där ska jag köra som sista övning ikväll tror jag! Den ser jätteäcklig ut, men jag gillar utmaningarAvslutade med pulshöjning - dagens tips om ni vill köra slut på er... Allt ska köras i ett svep men man vilar naturligtvis när det behövs. En kettlebell är den enda utrustningen som behövs.
9 svingar - 1 burpee
8 svingar - 2 burpees
7 svingar - 3 burpees
6 svingar - 4 burpees
5 svingar - 5 burpees
4 svingar - 6 burpees
3 svingar - 7 burpees
2 svingar - 8 burpees
1 sving - 9 burpees
@zassoo Heja dig som kämpar på med hästarna! Ibland får man utmana sig men ibland får man också säga att nog är nog. Jag terapi-red i ett år på en medryttarhäst, och något år innan det några månader på en annan häst. Hästar som inte blinkade åt nåt, vad som än körde förbi eller bomber som smällde i princip. Oj vad jag lärde mig av det, lärde mig att det kan vara HELT njutningsfullt, ångestfritt och alldeles underabart att rida. Nej, allt stämde inte alltid. Men det var liksom ingenting som äventyrade, det gav lite spänning eller irritation ibland, that's it.
Tycker du ska försöka hitta en medryttarhäst som bara gör dig glad. En snällis. En som inte är så reaktiv, en som kan lulla på och visa vägen. De kanske inte växer på träd men de finns. Och ridning behöver inte alls vara så prestigeladdat. Det är väldigt synd att en sådan attityd är så vanligt. Att be om hjälp är det bästa man kan göra och trots att de flesta rider för tränare så är det nästan fult att ta hjälp med mental träning, hantering, självkänsla eller samspel. Hoppas du kommer fram till en bra lösning för dig själv. Ridning ska vara kul!
Åh, den där ska jag köra som sista övning ikväll tror jag! Den ser jätteäcklig ut, men jag gillar utmaningar