Beach 2017

4 timmars ideellt arbete ihop med två av mina styrelsekollegor avklarat. Tur att dom är trevliga att umgås med och att jag gillar administrativt arbete :p Kladdkakan var grymt god också!

Yngsta dottern fick feber tyvärr så hon är hemma med mig i morgon. Ingen ridning på lunchen alltså. Har satt klockan på tidigt och hoppas hinna jobba i fred en timme innan hon vaknar. Morgonpromenaden blir lidande också.

Tänkte köra överkropp idag så armar och axlar får sig en omgång :D Har massa träningsvärk i magen så det blir nog inte mycket magträning :o

Tips på program att köra tar jag gärna emot som inspiration :)

Mest, men bröst och rygg gör inget om det är med i programmet också :)

Visst minns jag rätt att du har hantlar? Då kan man ju köra exempelvis nåt sånt här:

Axelpress och bröstpress i superset (dvs utan vila mellan övningarna).

Stående rodd eller sälrodd och tricepsdips i superset.

Flyes och omvända flyes i superset.

Lyft framåt och åt sidan i superset.

Armhävningar tills du kräks. :D

3-5 set per övning, 8-10 reps per set.

Visst minns jag rätt att du har hantlar? Då kan man ju köra exempelvis nåt sånt här:

Axelpress och bröstpress i superset (dvs utan vila mellan övningarna).

Stående rodd eller sälrodd och tricepsdips i superset.

Flyes och omvända flyes i superset.

Lyft framåt och åt sidan i superset.

Armhävningar tills du kräks. :D

3-5 set per övning, 8-10 reps per set.

Tack för tips! Och ja, jag har hantlar :)
Tror mina armar kommer vara döda efter det där :D

Axlar,mage och rumpa igår. Hade tänkt köra rygg idag men jag vred den sämre axeln igår i en olämplig ställning efter träningen så den värkte hemskt vid läggdags. Har en platta inopererad i höger axel efter en vurpa med en häst. Trots att det blir 7 år sen i år ställer den till problem ibland. Ännu en anledning till varför jag inte får skippa träningen!
Tänkte mig ett jogapass idag istället.

Hoppade över yogan igår pga ja, jag hann inte helt enkelt. Men i söndags körde jag 30 min med pop pilates och sen 30 yoga. Har fortfarande träningsvärk :p Förberedde dessutom matlådor till veckan så det inte blir akut blodsockerfall och kakinköp i stället för vettig mat :up:

Har rejäl huvudvärk och har så haft sen imorse. Jag har mycket sällan huvudvärk som inte försvinner av en alvedon, men den här vill inte ge sig. Kanske senaste tidens stress som släpper, eller nåt. Hoppas det ger sig snart, skulle behöva dra igång med nästa kurs eftersom jag ska slå ihjäl mig i fjällen om ett par veckor. :D

Pålle var lite trött idag så vi joggade lång och låg varvat med lite jobb i högre form idag, fina pålle var så duktig trots att vi fick sällskap i ridhuset av en ponny vars ryttare åkte av när ponnyn började studsa lite.. och en annan storhäst.. det jobbiga med dem två är att man aldrig vet när dem tänker rida som man ska, dvs skritta innanför spåret, hålla till höger vid möte osv, eller hur dem själva känner för.. :meh:

Och ikväll är det fotboll :love: ute :D

Woop woop!

Idag hade jag min korta dag på jobbet och tänkte utnyttja den lediga eftermiddagen i stallet. Gick ju skitbra. Har töat hela natten och nu är hela stallplanen och hagen en hockeyrink. Jag höll på att slå kull när jag fyllde på vatten, så nej, ponny fick en lugn lunch i hagen istället. Så typiskt när man för en gångs skull slutade tidigt, det är bara varannan vecka jag gör det eftersom vi jobbar heldag varannan. :mad:

Chefen hade tack och lov ställt in kvällsmötet på torsdag, kan inte känna annat än lättnad för det för jag/mina knäppa matvanor går bananas när jag blir av med både lunch och middag på normalt sätt.

Jag har lite tankar om det här med träning, hur ofta tränar ni och hur länge?
Nu när jag fått en normalviktig kropp som dock inte hunnit återhämta sig riktigt känna det som att man "borde" eller "måste" börja träna igen. Jag saknar löpningen väldigt mycket, att ge mig ut och springa med hästen eller hunden och nu på senare år med en pod i öronen. Jag saknar också zumba, dans och boxpass. MEN jag vill inte göra det just nu för att jag vill låta min kropp återhämta sig helt, jag vill få tillbaka längtan efter att träna normalt och just nu prioriterar jag inte träning alls. Jag har ju promenadtvången att kämpa med och det är ett stort projekt att jobba med det. Jag får och ska ju inte röra mig hur mycket som helst, det triggar anorexin och anses inte "normalt" vad nu det är. Mina prioriteringar ligger i att klara av hundens promenader, att orka gå till centrum och kolla i affärer, hälsa på släkt eller vänner och att gå hundkurser sen i höst eller vår börja plugga något.Jag vill hitta en balans i livet mellan allt som ingår i det, jag vill inte att mitt liv ska handla om så små saker om det blir en bra dag eller inte.

Men då skäms jag lite och känner mig utanför normen. Man SKA ju älska att tränna, om man inte tränar är man typ inte en lika bra person. Och jag vill inte vara en del av det tankesättet eller ha dom kraven på mig.

Jag tänker låta min kropp formas och fördela sig lite bättre på den naturliga vågen, "tidens brödkavel" kallar min psykolog det, att i början när man går upp i vikt från väldigt låga vikter så sätter sig kanske inte allt riktigt som man vill, men att det bara gäller att stå, det kommer bli bättre. Tålamod, tålamod det kan ta upp till ett år. Jag promenerar jag ändå ett par timmar med hunden hemma och gör lite annat också och det är ju också lågintensiv träning .Här på behandlingshemmet har jag rekommenderat typ 20 minuter men mer om jag ska hitta på något. Hemma rör det sig om mycket, mycket mer. Fattar inte hur man ska stå ut i att bara sitta still, jag blir tokig här :nailbiting::arghh:

Jag var i affären och handlade lite imorse men nu MÅSTE jag gå ut igen innan jag går under av ångest. Borde inte men måste, det är en sjuk tanke. En sjuk tanke som är svårt att stå emot, väldigt svår. Går ut max 10 minuter bestämmer jag.

Jag har lite tankar om det här med träning, hur ofta tränar ni och hur länge?
Nu när jag fått en normalviktig kropp som dock inte hunnit återhämta sig riktigt känna det som att man "borde" eller "måste" börja träna igen. Jag saknar löpningen väldigt mycket, att ge mig ut och springa med hästen eller hunden och nu på senare år med en pod i öronen. Jag saknar också zumba, dans och boxpass. MEN jag vill inte göra det just nu för att jag vill låta min kropp återhämta sig helt, jag vill få tillbaka längtan efter att träna normalt och just nu prioriterar jag inte träning alls. Jag har ju promenadtvången att kämpa med och det är ett stort projekt att jobba med det. Jag får och ska ju inte röra mig hur mycket som helst, det triggar anorexin och anses inte "normalt" vad nu det är. Mina prioriteringar ligger i att klara av hundens promenader, att orka gå till centrum och kolla i affärer, hälsa på släkt eller vänner och att gå hundkurser sen i höst eller vår börja plugga något.Jag vill hitta en balans i livet mellan allt som ingår i det, jag vill inte att mitt liv ska handla om så små saker om det blir en bra dag eller inte.

Men då skäms jag lite och känner mig utanför normen. Man SKA ju älska att tränna, om man inte tränar är man typ inte en lika bra person. Och jag vill inte vara en del av det tankesättet eller ha dom kraven på mig.

Jag tänker låta min kropp formas och fördela sig lite bättre på den naturliga vågen, "tidens brödkavel" kallar min psykolog det, att i början när man går upp i vikt från väldigt låga vikter så sätter sig kanske inte allt riktigt som man vill, men att det bara gäller att stå, det kommer bli bättre. Tålamod, tålamod det kan ta upp till ett år. Jag promenerar jag ändå ett par timmar med hunden hemma och gör lite annat också och det är ju också lågintensiv träning .Här på behandlingshemmet har jag rekommenderat typ 20 minuter men mer om jag ska hitta på något. Hemma rör det sig om mycket, mycket mer. Fattar inte hur man ska stå ut i att bara sitta still, jag blir tokig här :nailbiting::arghh:

Jag var i affären och handlade lite imorse men nu MÅSTE jag gå ut igen innan jag går under av ångest. Borde inte men måste, det är en sjuk tanke. En sjuk tanke som är svårt att stå emot, väldigt svår. Går ut max 10 minuter bestämmer jag.

De flesta av oss som skriver i den här tråden är friska, eller åtminstone normalstörda. Hur vi tränar är överhuvudtaget inget du ska reflektera över och definitivt inget du ska jämföra dig med.

Med det sagt, vad jag tror att du behöver - när tiden är inne - är inte mer promenader eller löpning eller annan konditionsträning utan du lär behöva bygga muskler, dvs styrketräna.

Fruktansvärt seg dag idag. Har liksom inte vaknat till. Tog en lång promenad och köpte godis på vägen hem. Har tillbringat eftermiddagen i min fåtölj med katten i knät, godisskålen bredvid och läst gamla Min Häst :p Nu laddar jag för stallet, är inte det minsta sugen på att åka dit men det är sista dagen som hästvakt så det är bara att göra det. Får se vad jag gör med hästen...

De flesta av oss som skriver i den här tråden är friska, eller åtminstone normalstörda. Hur vi tränar är överhuvudtaget inget du ska reflektera över och definitivt inget du ska jämföra dig med.

Med det sagt, vad jag tror att du behöver - när tiden är inne - är inte mer promenader eller löpning eller annan konditionsträning utan du lär behöva bygga muskler, dvs styrketräna.
Ja det har du rätt i, det som är perfekt för en frisk person kan trigga igång en väldigt ond spiral hos en sjuk person. Min mamma tog upp frågan med mig för några månader sedan, hur jag tänker kring träning när jag kommer hem. Jag sa att jag vill börja springa och vara med i vårruset. Mamma tyckte inte det var en bra idé, hon tycker sig se mönster i att när jag börjar träna mer så faller jag in i anorexin igen. Så jag vet inte, det kanske får vänta ett tag. Prioritera min hälsa och daglig aktivitet som inte är träning och att få till det bra med maten. Bara det är ju ett heltidsjobb :p

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 915
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar