Tassetass
Trådstartare
Det låter ju som att det gick rätt bra
Den som lever får se. Är inte orolig att jag inte skulle bli godkänd, men jag vill gärna ha lite mer än godkänt (behöver bra betyg för den yrkesbana jag funderar på).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det låter ju som att det gick rätt bra
Den som lever får se. Är inte orolig att jag inte skulle bli godkänd, men jag vill gärna ha lite mer än godkänt (behöver bra betyg för den yrkesbana jag funderar på).
Bra gjort! Vad är planen för imorgon nu då?
Tänkte köra överkropp idag så armar och axlar får sig en omgång Har massa träningsvärk i magen så det blir nog inte mycket magträning
Tips på program att köra tar jag gärna emot som inspiration
Bara armar och axlar?
Mest, men bröst och rygg gör inget om det är med i programmet också
Visst minns jag rätt att du har hantlar? Då kan man ju köra exempelvis nåt sånt här:
Axelpress och bröstpress i superset (dvs utan vila mellan övningarna).
Stående rodd eller sälrodd och tricepsdips i superset.
Flyes och omvända flyes i superset.
Lyft framåt och åt sidan i superset.
Armhävningar tills du kräks.
3-5 set per övning, 8-10 reps per set.
Jag har lite tankar om det här med träning, hur ofta tränar ni och hur länge?
Nu när jag fått en normalviktig kropp som dock inte hunnit återhämta sig riktigt känna det som att man "borde" eller "måste" börja träna igen. Jag saknar löpningen väldigt mycket, att ge mig ut och springa med hästen eller hunden och nu på senare år med en pod i öronen. Jag saknar också zumba, dans och boxpass. MEN jag vill inte göra det just nu för att jag vill låta min kropp återhämta sig helt, jag vill få tillbaka längtan efter att träna normalt och just nu prioriterar jag inte träning alls. Jag har ju promenadtvången att kämpa med och det är ett stort projekt att jobba med det. Jag får och ska ju inte röra mig hur mycket som helst, det triggar anorexin och anses inte "normalt" vad nu det är. Mina prioriteringar ligger i att klara av hundens promenader, att orka gå till centrum och kolla i affärer, hälsa på släkt eller vänner och att gå hundkurser sen i höst eller vår börja plugga något.Jag vill hitta en balans i livet mellan allt som ingår i det, jag vill inte att mitt liv ska handla om så små saker om det blir en bra dag eller inte.
Men då skäms jag lite och känner mig utanför normen. Man SKA ju älska att tränna, om man inte tränar är man typ inte en lika bra person. Och jag vill inte vara en del av det tankesättet eller ha dom kraven på mig.
Jag tänker låta min kropp formas och fördela sig lite bättre på den naturliga vågen, "tidens brödkavel" kallar min psykolog det, att i början när man går upp i vikt från väldigt låga vikter så sätter sig kanske inte allt riktigt som man vill, men att det bara gäller att stå, det kommer bli bättre. Tålamod, tålamod det kan ta upp till ett år. Jag promenerar jag ändå ett par timmar med hunden hemma och gör lite annat också och det är ju också lågintensiv träning .Här på behandlingshemmet har jag rekommenderat typ 20 minuter men mer om jag ska hitta på något. Hemma rör det sig om mycket, mycket mer. Fattar inte hur man ska stå ut i att bara sitta still, jag blir tokig här
Jag var i affären och handlade lite imorse men nu MÅSTE jag gå ut igen innan jag går under av ångest. Borde inte men måste, det är en sjuk tanke. En sjuk tanke som är svårt att stå emot, väldigt svår. Går ut max 10 minuter bestämmer jag.
Ja det har du rätt i, det som är perfekt för en frisk person kan trigga igång en väldigt ond spiral hos en sjuk person. Min mamma tog upp frågan med mig för några månader sedan, hur jag tänker kring träning när jag kommer hem. Jag sa att jag vill börja springa och vara med i vårruset. Mamma tyckte inte det var en bra idé, hon tycker sig se mönster i att när jag börjar träna mer så faller jag in i anorexin igen. Så jag vet inte, det kanske får vänta ett tag. Prioritera min hälsa och daglig aktivitet som inte är träning och att få till det bra med maten. Bara det är ju ett heltidsjobbDe flesta av oss som skriver i den här tråden är friska, eller åtminstone normalstörda. Hur vi tränar är överhuvudtaget inget du ska reflektera över och definitivt inget du ska jämföra dig med.
Med det sagt, vad jag tror att du behöver - när tiden är inne - är inte mer promenader eller löpning eller annan konditionsträning utan du lär behöva bygga muskler, dvs styrketräna.